"לא ייתכן שהשלטון המקומי באשדוד ייתן יד לפגיעה בשבת"

בארגון "חותם" תקפו את החלטת ראש העיר להפסיק את חלוקת הדו"חות לעסקים שפתוחים בשבת, ואמרו: "מצרים על כך שקומץ רדיקלי מכניס עיר שלמה לסחרור, ואילו ראש העיר בוחר להיכנע בפניהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/18 08:50 כא באדר התשעח

"לא ייתכן שהשלטון המקומי באשדוד ייתן יד לפגיעה בשבת"
הפגנה באשדוד נגד סגירת המרכולים בשבת, צילום: פלאש 90

"אנו מצרים על כך שקומץ רדיקלי מכניס לסחרור עיר שלמה, ואילו ראש העיר בוחר להיכנע בפניהם", כך אמרו אמש (ד') בארגון "חותם" בעקבות החלטת ראש העיר אשדוד לבטל את חלוקת הדו"חות לעסקים שפותים את שעריהם בשבת. "חבל שקבוצות שוליים בחברה הישראלית עסוקים בשיח של פילוג ושנאה במקום לעסוק במאחד ובמשותף", הוסיפו.

לדברי הארגון, "השבת שייכת לכולנו, דתיים וחילוניים, ספרדים ואשכנזים וכולם אוהבים את השבת ופגיעה בשבת מהווה פגיעה בכלל הציבור. לא ייתכן שהשלטון המקומי באשדוד או בכל מקום אחר ייתן יד לפגיעה בשבת במרחב הציבורי, שהיא מהווה את הזהות היהודית שלנו כעם היהודי. אנו נמשיך לפעול למען שמירה על השבת של כולנו עד אשר הקומץ יחדל מלפגוע ברוב עם ישראל המייחל לשבת של משפחה ותפילה".

בתוך כך, מנכ״ל תנועת ״ישראל חופשית״, אורי קידר, אמר כי ״זה ממש לא סוף הסיפור אבל זו עוד הוכחה ענקית שאפשר, צריך ורצוי לגרום לפוליטיקאים לפחד גם מתגובת הנגד של הרוב המוחלט של הציבור הישראלי לכל מהלך שמאיים על אורח החיים שלנו. הישג ענק לתושבי אשדוד שיהדהד בכל הארץ״.

אמש, במהלך ישיבת מועצת העיר אשדוד הודיע ראש העיר יחיאל לסרי כי פקחי העירייה יחדלו מלרשום דו"חות לעסקים שפתוחים בשבת, ובפרט לאלו הפועלים במתחם הקניות ביג פאשן שבכניסה לעיר.
 
בשבועות האחרונים הפגינו באשדוד תושבים שהתנגדו למתן הדו"חות, והמהלך עורר סערה ציבורית. במהלך השבתות האחרונות חדלו בעירייה מחלוקת ה דו"חות בפועל, וכעת הגיעה הכריז על כך ראש העיר באופן רשמי.