"לא דמיינתי שאצליח לצאת מהמיטה שלי בתל השומר"

כחודשיים וחצי לאחר פיצוץ המטען בגבול עזה, הוענקו דרגות סגן לקצין שנפגע באירוע באורח קשה. "אני חש את הרוח הפועמת בך ואת העצמה האין סופית שבך", אמר קצין ההנדסה הראשי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/18 12:07 יז באייר התשעח

"לא דמיינתי שאצליח לצאת מהמיטה שלי בתל השומר"
הענקת הדרגות לסגן א', צילום: דובר צה"ל

יחידת יהל"ם ערכה אתמול (ג') טקס הענקת דרגת סגן לקצין שנפגע באורח קשה בפיצוץ המטען בגבול רצועת עזה לפני כחודשיים וחצי. במעמד המרגש העניקו קצין הנדסה ראשי, תא"ל אילן סבג, ומפקד יחידת יהל"ם, אל"מ ש', את הדרגות לסגן א׳ מהפלגה לסילוק פצצות, יחד עם הוריו של הקצין, את הדרגה. 

"כשאחזתי בדרגות אצבעותיי רעדו, כמובן שהדרגה הזו מוענקת לך רק בזכות מי שאתה ומה שעשית לאורך כל הדרך", אמר תא"ל סבג. "בעיניי המעמד מאוד מרגש ומשמעותי. באופן אישי אני חש את הרוח הפועמת בך ואת העצמה האין סופית שבך. אתה ההתגלמות של כוחה של הרוח", הוסיף.

"אני זוכר שהייתי אתכם שם באותו מוצ"ש בבית החולים לאחר הניתוח הראשון שעבר סגן א׳, וחשבתי לעצמי מאיפה הכוח? וכמה כוח היה שם", אמר עוד תא"ל סבג. 

הענקת הדרגות לסגן א

הענקת הדרגות לסגן א'צילום: דובר צה"ל

סגן א' הודה על הענקת הדרגות, ואמר: "לא דמיינתי אירוע כזה מרגש וגדול בראש שלי ושאצליח לצאת מהמיטה שלי בתל השומר. כשאני עומד כאן מול כולכם אני בלי מילים. כיף לדעת שיש מי שתומך בי ולצדי ברגעים האלה, וכאן כדי לשמח ולרגש אותי במעמד הזה, באמת תודה על זה".

אמו של סגן א' אמרה: "אנחנו מרגישים שיחידת יהל"ם הם כמו המשפחה שלנו, שליוו אותנו לאורך כל הדרך".

יחד עם סגן א' נפצעו באירוע כמה חיילים נוספים. החיילים נפגעו לאחר שהגיעו לבדוק דגל חשוד על גדר המערכת, אז אירע הפיצוץ. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן