כתב אישום נגד מטפל בטיפולי המרה: מעשים מגונים בקטין

ראובן ישראל וולצ'ר טיפל בקטינים שביקשו לשנות את נטיים המינית ההומוסקסואלית ולפי כתב האישום שהוגש נגדו הוא שכנע אותם כי "המעשים המגונים שביצע בהם נדרשים לצורך הטיפול הנפשי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 16:34 יא בתשרי התשעח

כתב אישום נגד מטפל בטיפולי המרה: מעשים מגונים בקטין
מעצר, צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד מטפל לשעבר בארגון 'עצת נפש', בחשד שביצע עבירות מין בקטין בעל נטיות הומוסקסואליות שניסה לעבור טיפולי המרה.

החשוד הוא ראובן ישראל וולצ'ר בן 44 מירושלים, אשר טיפל בבעיות זהות מינית ובפסיכותרפיה דינאמית בקליניקה שבביתו. לפי הודעת הפרקליטות וולצ'ר מואשם "בריבוי עבירות מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה ובמעשה מגונה בקטין שמלאו לו 14 תוך ניצול יחסי תלות".

לפי כתב האישום בין השנים  2007-2012 נפגש המתלונן עם הנאשם עשרות פעמים לצורכי טיפול. לפי החשד, במהלך המפגשים יצר הנאשם תלות של המתלונן בו והורה לו לבצע מטלות שונות - כגון לכתוב 40 דברים המעידים על כך שהוא גבר. כאשר המתלונן לא ביצע את המשימות לשביעות רצונו של הנאשם נהג הנאשם לצעוק עליו, להשפילו ולאיים עליו בהפסקת הטיפול.

עוד עולה מכתב האישום, כי במהלך המפגשים הציג הנאשם מצג כוזב בפני המתלונן וכן בפני מטופל נוסף, שהתלונן גם הוא, כאילו "המעשים המגונים שביצע בהם נדרשים לצורך הטיפול הנפשי". המטופלים השתכנעו שכך הדבר ולכן נתנו את הסכמתם לביצוע המעשים האסורים.

מייסד המרכז שחשף את הפרשה. דבי גרוס

מייסד המרכז שחשף את הפרשה. דבי גרוסצילום: מרכז תהל

הפרשה נחשפה לראשונה לאחר שלמרכז 'תהל', העוסק בסיוע לנפגעי תקיפה מינית דתיים וחרדים, הגיעו מספר תלונות נגד וולצ'ר מצד צעירים שטופלו על ידו במסגרת חברותו בארגון 'עצת נפש'. לדברי אנשי 'תהל' הצעירים העידו כיצד השיג המטפל הבכיר את אמונם והחל לנצלם מבחינה מינית, תוך שהוא נוגע בהם במקומות אינטימיים ומשדל אותם לעשות מעשים שונים.

בעקבות התלונות נפתחה חקירה משטרתית בנושא לפני כשנתיים, חקירה שהבשילה לכדי כתב אישום שהוגש הבוקר. מנהלת מרכז 'תהל' חברת פורום 'תקנה', דבי גרוס אמרה כי "מדובר במקרה מזעזע בו אנשים שהגיעו לבקש עזרה במצב רגיש ופגיע נוצלו על ידי מי שהיה אמור להגיש להם את העזרה. בחברה בכלל ובמגזר הדתי בפרט, קיימת מודעות בעיקר לתקיפות מיניות של נשים ופחות של גברים שנתפסים, באופן מוטעה, כחזקים יותר ופגיעים פחות".

לדבריה, "אנו ב'תהל' עובדים קשה מול מוסדות החינוך לכל הגילאים בכדי להעלות את המודעות לנושא ולחנך לזהירות, בנים ובנות כאחד. אני רוצה להודות למשטרה שהתמסרה לטיפול בתיק הזה ברגישות ובנחישות ולחזק את ידי המתלוננים האמיצים".