כשקצין צה"ל התעמת עם הכדורגלן הבינלאומי לשעבר

גארי ליניקר נחשב לאחד מהחלוצים הגדולים בתולדות הכדורגל האנגלי. כל זה לא מנע ממנו להתעמת עם קצין צה"ל בטוויטר על רקע סרטון של 'בצלם' ששיתף. "אתה צריך להיות חכם יותר מזה", כתב לו הקצין והבריטי השיב באותה צורה. צפו בסרטון שעורר את המהומה

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/12/17 16:02 כו בכסלו התשעח

כשקצין צה"ל התעמת עם הכדורגלן הבינלאומי לשעבר
קרב ציוצים עם דובר צה"ל, צילום: צילום מסך מיוטיוב

אחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה, גארי ליניקר הבריטי, שיתף אתמול (ד') סרטון של ארגון 'בצלם' ונקלע לעימותי טוויטר עם מספר גולשים ומי שענה לו היה בין היתר קצין המשמש בתפקיד צה"לי רשמי.

ליניקר, המשמש כיום כפרשן  של רשת BBC, פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון, בו נראים לוחמי מג"ב כשהם מנסים להכניס מספר ילדים לרכבם הצבאי באזור בית לחם, ורשם עליו: "מחליא".

הציוץ, שהפך לויראלי מאוד, הקים עליו לא מעט גולשים שטענו כי הוא לוקח צד ומתבטא בנושאים שהוא אינו מבין בהם לצד כאלה שהגנו עליו ושיבחו אותו על מעורבותו בנושא.

צפו בסרטון שעורר את הסערה:

https://www.facebook.com/btselemheb/videos/1788239847884039/

מי שבחר לנסות ולהסביר לספורטאי לשעבר מאנגליה הוא דובר צה"ל לכוחות הזרים, פיטר לרנר, שכתב לו: "אני מצטער גארי, אתה לגמרי החמצת את הנקודה. כשילדים זורקים אבנים הם איום על הציבור. צריך לעצור אותם. כן, הווידאו לא נעים לצפייה, אבל מציג רק חלק קטן ממה שקרה. אתה צריך להיות חכם יותר מזה".

ליניקר השיב ללרנר ותקף בחזרה, "צריך לשים אותם בתוך כלוב קטן? אתה צריך להיות חכם יותר מזה". עם זאת, בהמשך הוא הסיר את הציוץ וטען שאין לו כל כוונה לקחת צד בסכסוך במזרח התיכון