כשצעירי המפלגה הרפובליקנית למדו על הרב קוק

האורחים מארצות הברית הגיעו לישראל כדי ללמוד מקרוב על פועלם של מארק טווין והרב קוק שאף הוזמן בשנת 1925 לפגישה בבית הלבן. סגן יו"ר התנועה הרפובלקינית הצעירה: "מקווה שפעם בשנה אצליח להביא לכאן קבוצה של מנהיגות צעירה מארה"ב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/11/17 16:25 יא בכסלו התשעח

כשצעירי המפלגה הרפובליקנית למדו על הרב קוק
סיור חברי התנועה הרבופליקנית בישראל, צילום: בית הרב קוק

מנהיגים צעירים של המפלגה הרפובליקנית בארה"ב ערכו השבוע סיור בעיר העתיקה בירושלים והתרשמו מסיפורם של הרב קוק ומארק טווין.

את הסיור ליוו אנשי בית הרב קוק, בשיתוף אגף קשרי החוץ של תנועת הליכוד ומרכז מארק טווין. במהלכו הם נחשפו למידת הקשר שהייתה לרב קוק לקשרהממשל האמריקני בעת שהוזמן בשנת 1925 לפגישה בבית הלבן עם הנשיא קלווין קולדיג'

בהמשך שמעו חברי המפלגה הרפובליקנית על מסעותיו של מארק טווין לארץ ישראל במאה ה-19 בזמן שישן בבית ויטנברג שהיום מוכר כמתחם התיישבות של עטרת כהנים וכביתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

חברי התנועה הרפובליקנית בישראל

חברי התנועה הרפובליקנית בישראלצילום: בית הרב קוק

בסיור השתתפו חבר מועצת העיר ירושלים אלעד מלכא, חבר עמותת עטרת כהנים אביעד גוטמן ויאיר דן מבית הרב קוק. "זו הזדמנות יוצאת דופן למנהיגות צעירה בארה"ב להבין את הקשר בין ארה"ב לישראל דרך בית הרב קוק והתוכנית של עטרת כהנים עם מארק טווין", אמר סגן יו"ר של התנועה הרפובלקינית הצעירה דניאל פריי שהוסיף כי הוא "מקווה שפעם בשנה אצליח להביא קבוצה של מנהיגות צעירה שתבין מההיבט הזה את עתידה של ישראל ואת הקשר לארה"ב-  כיהודי אמריקאי אני רוצה למלא את חובתי ולחזק את הקשר בין ארה"ב לישראל שהקשר לא יעלם".

מנכ"ל התנועה הרפובליקנית הצעירה בארה"ב, עמנואל וולדר, ציין כי הסיור היה "פותח עיניים ומעניין שיש כל הרבה מה ללמוד על תולדות הקשר בין ארה"ב לישראל, בפאן הדתי וההסטורי- בזה שאנחנו מבינים את הפאן אנחנו מבינים מה לפנינו בחיזוק הקשר הזה. כל אדם שאנחנו פוגשים וכל מקום שאנחנו מבקרים מלמדים אותנו על המאפיינים של האנשים במדינה ומחזק את האמונה שלי בצורך לשמר את הקשרים עם ישראל".

יאיר דן מבית הרב קוק סיכם ואמר כי "בעבודה משותפת עם אלי חזן התחלנו להניע את המרכז הדיפלומטי בשיתוף פעולה עם עטרת כהנים   התגובות מצוינות  כי יש למקומות האלה מ לתרום וראוי שמשרדי הממשלה ישקיעו יותר כסף במורשת הרב קוק ובפרוייקט מארק טווין של עטרת כהנים".