שיעור האבטלה ממשיך לעלות - יותר מרבע מהמשק מובטל

ישראל בתחילתו של החודש השני תחת משבר הקורונה ואתו כמו החודש הקודם אחוז האבטלה ממשיך לעלות. עד היום נרשמו 905,818 שהם 25.1% מהמשק. 3,538 נרשמו ביממה האחרונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 19:16 יב בניסן התשפ

שיעור האבטלה ממשיך לעלות - יותר מרבע מהמשק מובטל
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שיעור האבטלה עומד היום (ב') על 25.1% - כך עולה מנתוני שירות התעסוקה. רק ביממה האחרונה נרשמו 3,538 דורשי עבודה נוספים, והמספר הכולל של הנרשמים החדשים מתחילת המשבר הוא 905,818 בני אדם. על אף שהכמות הכוללת הולכת וגדלה, נראה כי קצב העלייה מתמתן.

מאז תחילת משבר הקורונה בתחילת מרץ ועד היום: מרבית הנרשמים החדשים 88.9% מהם הוצאו לחופשה ללא תשלום, ו-6.8% פוטרו. אך מניין המובטלים בישראל, כולל אלו שכבר היו במעגל האבטלה עוד לפני המשבר כבר חצה את מיליון התושבים. כלל הרשימות של המובטלים של חודש מרץ כבר עברו לביטוח לאומי. 

הכנסת אישרה הערב בקריאה ראשונה את הגדלת מסגרות התקציב בהוראת שעה ל-90 מיליארד שקל כדי לממן את תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם נגיף קורונה. בתקציב כלול גם סיוע כלכלי לאזרחים, ביניהם: מענק של 6,000 שקל לעסקים קטנים שהרווח שלהם נטו בחודש הוא עד 12,000 שקל, בתנאי שהמחזור השנתי כולו הוא למטה ממיליון שקל וחצי.  דמי אבטלה למי שעבדו חצי שנה בשנה וחצי האחרונות, במקום שנת עבודה. ביטול ארנונה לשלושה חודשים (מרץ־מאי) לעסקים שנסגרו בהוראת משרד הבריאות. דחיית תשלומי המים והחשמל של העסקים עד לגמר המשבר. ודחיית תשלומי מע"מ וביטוח לאומי לעצמאים עד סוף אפריל.