עיריית ת"א ממשיכה להילחם בחברות הקורקינטים השיתופיים

העירייה מפרסמת היום הנחיות חדשות שייכנסו לתוקפם מחודש יוני הקרוב לפיהם יחוייבו חברות הקורקינטים להצמיד קסדה ומספר רישוי לכל קורקינט

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/19 14:59 יח בכסלו התשפ

עיריית ת"א ממשיכה להילחם בחברות הקורקינטים השיתופיים
| קורקינטים שיתופיים, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

עיריית תל אביב תחל הגבלה דרמטית על חברות הקורקינטים הפועלות בעיר. העירייה הוציאה היום (ב') תקנות חדשות שיחייבו את החברות להצמיד קסדות ולוחיות רישוי לכל קורקינט. כמו כן העירייה מודיעה כי היא תאסור נסיעה באזורים שהיא מחשיבה כ"מוטי הולכי רגל" למשל במתחם העץ בנמל תל אביב

עפ"י ההנחיות: מפעילי הקורקינט השיתופי יחויבו לספק קסדות לרוכבים כבר מחודש יוני הקרוב. העירייה תאסור תנועת כלים חשמליים באזורים מסוימים בהם קיימת תנועת הולכי רגל מוגברת. באזורים אחרים, למשל בשביל האופניים בטיילת בחוף גורדון, תוגבל מהירות הרכיבה ל-15 קמ"ש בלבד, כלומר הכלים ייאטו באופן אוטומטי את קצב הנסיעה, וזאת החל מ-1 בפברואר 2020. מעבר לכך, העירייה תרחיב את האזורים שבהם אסורה חניית כלים זעירים מחוץ לתאי חניה ייעודיים שנקבעו לטובת העניין. 

בחודש אוגוסט האחרון כבר יצאה העירייה עם מגבלות ותנאים למפעילי הקורקינטים השיתופיים: העירייה דרשה זמינות מלאה בכל רחבי העיר, שמירה על הסדר במרחב הציבורי, אזורי שירות מועדפים, הגבלת מספרם המרבי של הכלים (ל-2,500 למפעיל), אזורים מוגבלי חניה, ועוד. יחד עם זאת, חשוב לציין כי העירייה איננה מתייחסת בשלב זה לנושא תשתיות הנסיעה שגם הוא דורש מענה (למשל שבילים ייעודיים) ועוד נציין כי הכללים שמפורטים לרבות הצמדת לוחית רישוי אינם כוללים את אלפי בעלי הכלים הפרטיים. שינוי כזה יכול לבוא רק מכיוון משרד התחבורה.

אתמול פונו חמישה פצועים לבתי החולים בעיר, שלושה מהם רכבו על קורקינט ושניים על אופנים, אחד המפונים אושפז בשל חבלה בפנים. בחודש האחרון הגיעו למיון באיכילוב 288 אנשים כתוצאה מתאונות רכיבה.

בעירייה אומרים כי ינסו ליזום שינויי חקיקה שיאפשרו את הצעדים, אולם הדבר יתאפשר רק אחרי הקמת ממשלה. לבינתיים כבר מהחודש הקרוב תוסיף העירייה 25 פקחים שיצטרפו למערך האכיפה.