עדיין בחל"ת? רשימת הערים שהכי קל למצוא בהן עבודה

נתוני התעסוקה החדשים מתפרסמים ומהם עולה כי פתיחתו הגוברת של המשק וצמצום מגבלות הקורונה הובילה לירידה במספר דורשי העבודה בכל היישובים. מספר דורשי העבודה באילת מתחילת מרץ ועד סופו ירד בלא פחות מ-26%

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/21 13:03 ט באייר התשפא

עדיין בחל"ת? רשימת הערים שהכי קל למצוא בהן עבודה
שירות התעסוקה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלושה סוגי ערים נפגעו יותר במהלך השנה החולפת ושיעור דורשי העבודה בהן היה הגבוה ביותר ובאופן עקבי – ערי התיירות, הערים הערביות והערים החרדיות. הבוקר (ד') מפרסם אגף המחקר והתכנון של שירות התעסוקה את נתוני התעסוקה לחודש מרץ בהתפלגות לפי יישובים, אשר לפיהם עולה כי פתיחתו הגוברת של המשק וצמצום מגבלות הקורונה הובילה לירידה במספר דורשי העבודה בכל היישובים אולם בקצב משתנה.

נכון לסוף חודש מרץ, בראש הטבלה ניצבת נצרת עם שיעור דורשי עבודה של 26.7%, אחריה אום אל פאחם עם 26.5% ואת החמישייה הראשונה סוגרות ביתר עילית (23.1%), רהט (21.5%) ועכו (21.5%).

צילום: דוברות שירות התעסוקה

  • בראש רשימת הערים בעלות שיעור דו"ע הגבוה ביותר: נצרת עם 26.7%, אחריה אום אל פאחם עם 26.5%, כאשר 13 מבין 15 הערים בעלות שיעור דו"ע הגבוה ביותר הן ערביות, מעורבות, חרדיות או בעלות שיעור גבוה של חרדים ו\או ערבים
  • הירידה הגבוהה ביותר במספר דו"ע במהלך מרץ: אילת בראש עם ירידה של 26%, הרחק אחריה מודיעין במקום השני עם 10%. יצוין, כי ב-42 ערים חלה ירידה של 5% ומעלה במספר דו"ע, כאשר כמחציתן הן ערים ממרכז הארץ, ארבע מהן בלבד הן חרדיות ובתוכן רק עיר ערבית אחת.

מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור, אמר כי "שיעורי החזרה לעבודה הנמוכים בערים הערביות והחרדיות מאששות את טענתנו לאורך המשבר כי מי שייפגעו ממנו יותר מכל יהיו השכבות החלשות ומרוויחות השכר הנמוך. בשנים האחרונות שקדמו למשבר, הגענו באמצעות תכנית מעגלי תעסוקה להישגים משמעותיים מאוד בהעלאת שיעורי התעסוקה בקרב מרוויחי השכר הנמוך. כעת, דווקא עם חזרת המשק לשגרה, הישגים אלו נתונים בסכנה וכדי להבטיח ולעודד את חזרת מרוויחי השכר הנמוך מחדש לעבודה, עלינו לקדם מדיניות של חיזוק ההון האנושי, עידוד תעסוקה והעמדת רשת ביטחון אפקטיבית שאינה מהווה חסם בפני חזרה לעבודה".

במהלך שנת הקורונה, העיר שהובילה את רשימת הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר הייתה אילת, אשר כלכלתה בחלקה הגדול מבוססת על תיירות, בין במישרין (מקומות אירוח) ובין בעקיפין (מסחר, בילוי ופנאי). נתוני אגף המחקר והתכנון של שירות התעסוקה מגלים כי מספר דורשי העבודה באילת מתחילת מרץ ועד סופו ירד בלא פחות מ-26%, שיעור הירידה הגבוה ביותר שנרשם במהלך חודש ובאופן משמעותי בהשוואה ליישובים אחרים.

צילום: דוברות שירות התעסוקה


"למעשה", מסבירים באגף המחקר והתכנון של שירות התעסוקה, "פתיחת בתי המלון, ענפי המסחר, הבילוי והפנאי הובילו להתאוששותה הגוברת של כלכלת אילת, הבאה לידי ביטוי בכך שלאחר חודשים ארוכים בהם הובילה את טבלת היישובים בעלי שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר בסוף מרץ אילת מדורגת במקום השישי עם שיעור דורשי עבודה של 21.3%". בדומה לאילת, אם כי בצורה משמעותית פחות, מספר דורשי העבודה בטבריה ירד במהלך חודש מרץ ב 8%, וכעת מדורגת העיר במקום השביעי עם שיעור דורשי עבודה של 21%. "ירידה זאת, הנמוכה בהשוואה לאילת", מסבירים באגף, "מבטאת את העובדה שכלכלת טבריה נסמכת גם על תיירות, אך לא רק ובוודאי שפחות בהשוואה לאילת".

כאמור, ב-42 ערים בישראל חלה ירידה של 5% ומעלה במספר דורשי העבודה במהלך חודש מרץ ובראשן, כאמור, אילת עם ירידה של 26%. הרחק מאחוריה, מודיעין עם 10%, עוד 5 ערים עם ירידה של 9%, 13 ערים עם 8% וביתר נרשמה ירידה שנעה בין 5%-7%. ראוי להדגיש, כי 20 מבין 42 הערים הן ערים ממרכז הארץ ובהן תל אביב, גבעתיים, רמת גן, הוד השרון, רמת השרון, רעננה וראשון לציון ורק 14 מהן הן ערים מהצפון או מהדרום (10 מהצפון ו 4 מהדרום). מגזרית, ישנן רק ארבע ערים חרדיות, שלוש ערים מעורבות ועיר ערבית אחת בלבד, שפרעם, בה חלה ירידה של 5%.

צילום: דוברות שירות התעסוקה

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן