עם תחילת הסגר השני: כ-42 אלף דורשי עבודה חדשים

המחיר הכבד של הסגר כבר נותן את עתותיו, לפי נתוני שירות התעסוקה, מאז יום חמישי נרשם זינוק במספר דורשי העבודה. בעקבות כך הממשלה תדון במתווה לשיקום המשק וצמצום אחוז האבטלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 15:45 ג בתשרי התשפא

עם תחילת הסגר השני: כ-42 אלף דורשי עבודה חדשים
סגר שני ואיתו עלייה באבטלה, צילום: Yossi Zamir/Flash90

ישראל נכנסה ביום שישי האחרון לסגר שני, ואיתו מגיע גם המחיר הכלכלי והעלייה המידית בנתוני האבטלה. שירות התעסוקה בישראל עדכן היום (ב') כי מיום חמישי האחרון נרשמו 41,924 דורשי עבודה חדשים. מדובר בעלייה חדה, כאשר מרביתם של מחוסרי העבודה הוצאו לחופשה ללא תשלום. במקביל דווח כי משעה 7:00 בבוקר, דווח על 4,650 אנשים שחזרו לעבודה, אך כאמור כמות דורשי העבודה החדשים גדולה פי 9.

91% מדורשי העבודה החדשים יצאו לחופשה ללא תשלום, שהם 38,288 איש, לעומת עוד 3,636 שנרשמו מסיבות אחרות. מהנתונים הכוללים בישראל נכון להיום רשומים בשירות התעסוקה 779,737 דורשי עבודה, מהם 453,066 בחופשה ללא תשלום. הנתונים הגבוהים הם תוצאה ישירה של הטלת הסגר לשלושה שבועות עם אפשרות של הארכה, וסגירת מקומות העבודה המקבלים קהל. כמו כן מדובר רק בתחילתו של הסגר, כך שנתוני האבטלה עוד צפויים לעלות באופן ניכר בחודש הקרוב.

בעקבות כך הממשלה תדון היום בתכנית לעידוד התעסוקה, לשם כך ידונו במתווה שגובש על ידי צוות הכולל את אנשי משרד האוצר ולשכת ראש הממשלה. במתווה כלול  מענקים למעסיקים, השלמת דמי האבטלה לעובדים במשרה חלקית והקמת גוף שירכז את נתוני שוק העבודה בצורה אחידה. אותו גוף יעבוד מול הנתונים גם של שירות התעסוקה וגם של הביטוח הלאומי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן