תעבירו את זה הלאה: פרויקט גיוס ההמונים המהיר בישראל

תכנית המענקים של ראש הממשלה ושר האוצר טרם אושרה, אך גיא לרר, אראל סגל ומאיר ליוש כבר חושבים קדימה ומרימים פרויקט מיוחד למען הכלל. ליוש אמר לחדשות כיפה: "אין פה עניין פוליטי אלא נטו לדאוג לאוכלוסייה שקשה לה יותר בתקופת הקורונה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/07/20 10:25 כד בתמוז התשפ

תעבירו את זה הלאה: פרויקט גיוס ההמונים המהיר בישראל
צילום: צילום מסך מעמוד הפרויקט באתר giveback

אמש (ד') הציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ את התכנית הכלכלית החדשה שלהם, הכוללת מענקים לכלל אזרחי המדינה בשל המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מנגיף הקורונה. על פי התכנית, שסופגת התנגדות חריפה לא מעטה, יקבל כל אזרח בישראל מענק במזומן ישירות לחשבון הבנק שלו.

מיד לאחר הצגת התכנית התלבטו מאיר ליוש דובר תנועת "הביטחוניסטים" ומי שמאחוריו כבר מספר פרויקטים דומים, והעיתונאי ומגיש התכנית "הצינור" גיא לרר, כיצד ניתן לקחת את תכנית המענקים של ראש הממשלה לפרויקט שיפעל למען אזרחים שבאמת נקלעו למשבר כלכלי בתקופת הקורונה. אל לרר וליוש הצטרף גם העיתונאי אראל סגל.

לרר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי במערכת התכנית מתלבטים מה לעשות. "האם כדאי לנו לפתוח ממש עכשיו פרויקט שיאפשר להעביר את המענקים למשפחות מנותקות חשמל, רעבות, וכאלו שנפלו בין הכסאות ולא מקבלים סיוע ממשלתי בכלל?" כעבור כשעה צייץ שוב: "זהו. זה קורה. פתחנו קרן להעברת כמה שיותר מענקים לכמה שיותר אנשים שבאמת זקוקים לזה: מנותקי חשמל, רעבים, העומדים בפני פינוי ועוד". 

מאיר ליוש אמר ל"חדשות כיפה" כי הפרויקט דואג נטו לאוכלוסיה ואין לו כל שיוך פוליטי: "יצאנו לקמפיין, אראל סגל, גיא לרר ואני, כדי לדאוג למי שצריך במדינת ישראל. אין פה עניין פוליטי אלא נטו לדאוג לאוכלוסייה שקשה לה יותר בתקופת הקורונה. בימים הקרובים נפרסם לאן ילך הכסף ומי יפקח עליו כדי שיגיע למי שצריך. עם ישראל תמיד מתגייס ברגעים קשים והוא שוב מוכיח ש"ישראל ערבים זה לזה". 

בדף הפרויקט שנקרא "תעבירו את זה הלאה", באתר "giveback", נכתב: "זה הזמן לסולידריות
בואו נעזור למענקים הממשלתיים להגיע לאנשים שבאמת צריכים אותם!לאלו שמנותקים מחשמל, לאלו שעומדים להיות מפונים מדירות. לאלו שרעבים ללחם. אנחנו נפזר את הכסף שייאסף כאן בין כמה שיותר משפחות נזקקות. נדאג שהכסף ילך רק לצרכים מיידיים ולכיסוי חובות בוערים. נציג כאן בשקיפות מה נעשה עם הכסף. אם המענקים לא יחולקו בסוף, הפרויקט יבוטל!". 

עשר דקות לאחר שעלה הפרויקט לאוויר נאספו 150 אלף שקלים. כעבור שעה הסכום עמד על 400 אלף ונכון להבוקר, הסכום שהצטבר כבר הגיע ל-1,433,055 שקלים.