ריביות המשכנתא עולות, מה זה אומר לגבינו?

הבנקים מעלים ריביות, וזה משפיע על החזרי המשכנתא של כולנו. ריכזנו עבורכם את תמהילי המשכנתא המומלצים לשנת 2019 בהם כדאי להתמקד במסלולים המתאימים ביותר לשינויים בשוק, כמובן בהתאם ליכולת ההחזר שלכם.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/12/18 09:38 יט בטבת התשעט

ריביות המשכנתא עולות, מה זה אומר לגבינו?
צילום: shutterstock

לראשונה מזה 7 שנים בנק ישראל העלה את הריבית במשק ב-0.15%, וכעת הריבית עומדת על  0.25%. להעלאת הריבית יש השפעה ישירה על החזרי המשכנתא, לכן בתמהילי המשכנתא המומלצים לשנת 2019 כדאי להתמקד במסלולים המתאימים ביותר לשינויים בשוק, כמובן בהתאם ליכולת ההחזר שלכם.

לקיחת משכנתא מחייבת אתכם לקבל החלטה כלכלית חשובה ומשמעותית, בעזרת ההלוואה תוכלו להגשים חלום ולרכוש דירה למגורים. עם זאת, עליכם לזכור כי משכנתא לוקחים לתקופה ארוכה ותשלומי ההחזר החודשיים נפרסים על פני שנים רבות, וככל שהריבית מתייקרת כך תיאלצו להחזיר לבנק יותר כסף.

כדי לסייע לכם לבחור תמהיל משכנתא מומלץ לשנת 2019 יועצי המשכנתא המנוסים ממליצים לבנות תמהיל הלוואה הכולל 3-4 מסלולים. לפניכם מסלולי המשכנתא הנפוצים ביותר שכדאי לכלול בתמהיל המשכנתא לשנה הקרובה.

מסלול משכנתא בריבית פריים

ברוב תמהילי המשכנתא ניתן למצוא את המסלול בריבית פריים בגלל הריבית הנמוכה שלו בשנים האחרונות, אך למסלול זה ישנם יתרונות נוספים כגון:

  • המסלול אינו מושפע משינויים במדד המחירים לצרכן.
  • פירעון מוקדם פשוט ללא תשלום עמלת היוון.
  • קל למחזר מסלול זה.
  • זהו מסלול זול ואטרקטיבי.

למסלול משכנתא בריבית פריים יש גם חסרון – שינויים בריבית עלולים להתרחש לאורך תקופת ההלוואה, כל שינוי בריבית משפיע על סכום ההחזר החודשי. כמו כן, ניתן לכלול מסלול זה עד שליש מסכום המשכנתא, בהתאם למגבלות בנק ישראל.

מסלול ריבית משתנה כל 5 שנים

מסלול מומלץ לתמהיל משכנתא לשנת 2019, רוב הלווים בוחרים בין 15 ל-25% במסלול זה, כיוון שהריבית נמוכה ואין הצמדה למדד. היתרונות של המסלול:

  • אפשרות יציאה כל 5 שנים.
  • ריבית זולה.
  • קל לפרוע את המסלול, ללא עמלות פירעון גבוהות.

למסלול ריבית משתנה כל 5 שנים יש גם חסרונות – גובה ההחזר צפוי להשתנות בעוד 5 שנים, הריבית גבוהה יותר בהשוואה למסלולים הצמודים למדד.

מסלול קל"צ (קבועה לא צמודה)

מסלול קל"צ נחשב לפופולרי גם בשנה החולפת ומומלץ לכלול אותו בתמהיל לשנת 2019, כאשר לווים רבים לוקחים בין 25% ל-40%. למסלול זה יתרון חשוב עבורכם כיוון שההחזר החודשי קבוע לאורך תקופת ההלוואה ואינו מושפע משינויים בריבית ובמדד.

החיסרון העיקרי של מסלול זה הוא הריבית הגבוהה, כמו כן בעת מחזור המשכנתא הנכם צפויים לשלם עמלת היוון יקרה.

מסלול ריבית קבועה וצמודה

זהו מסלול מומלץ לשנת 2019 כיוון שהריבית נקבעת במעמד לקיחת המשכנתא ואינה משתנה לאורך התקופה. עם זאת, הקרן צמודה למדד, לכן היא צפויה לעלות במשך השנים וכך גם תשלומי ההחזר. 

מסלול ריבית משתנה צמודה

במסלול זה הריבית תשתנה רק בעוד 5 שנים, אך הקרן צמודה למדד ועשויה להתייקר בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן, ובהתאם לכך תשלומי ההחזר החודשיים יתייקרו.

לסיכום, הבאנו לפניכם 5 מסלולי משכנתא מומלצים לתמהיל הלוואה לשנת 2019, עם זאת אין לוותר על ייעוץ משכנתא וההמלצות המובאות בכתבה הן לצורך עיון ולמידה בלבד.

הכתבה נכתבה בשיתוף המומחים של אתר משכנתא גורו.