השער לכלכלה נבונה בו עברו עד היום אלפי משפחות יד ביד עם מקימי

כבר תשע שנים שמקימי לא יורדת לנו מהראש, הסיפורים קורעי לב ושיח סביבה תמיד מחמם. אך מה באמת קורא שם במשרדי הארגון? יצאנו לשאול מספר שאלות חשובות את אביאל אריה ליבמן מנהל בעמותה.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/03/19 08:43 יב באדר ב'

השער לכלכלה נבונה בו עברו עד היום אלפי משפחות יד ביד עם מקימי
אביאל אריה ליבמן, צילום: יח"צ

מה באמת קורא שם במשרדי הארגון?
יצאנו לשאול מספר שאלות חשובות את אביאל אריה ליבמן מנהל בעמותה.

כיצד מתחילות המשפחות את התהליך עם העמותה?
אלינו למקימי מגיעות אין ספור משפחות עם קשיים כלכליים מגוונים. הדבר הראשון שאנו עושים הוא לקלוט את המשפחה בדרך מהירה ופשוטה ויחד איתה מבצעים הליך "שיקוף מציאות" אשר מהווה לנו חלק אינטגרלי מאוד בטיפול – מה הם ההכנסות ומה הם ההוצאות, כמובן שבדרך כלל ישנם חובות. לאחר מכן בצורה אינדיבידואלית התהליך נע יחד עם המשפחה לכיוון מסלול כלכלי חדש, יחד עם מלווי המשפחות המקצועיים שלנו.

האם מקבלים את כולם לתהליך?
לעמותה אין תנאי סף וכי כל פניה מתקבלת ומטופלת.
בעמותות אחרות ישנם תנאי סף רבים על פי אופי העמותות הללו, כמו שיתוף פעולה מלא של הזוג, מכתבי דחיה למשפחות בעלות חובות, ומשפחות בעלות עסק עצמאי וכו', אך במקימי שמנו לעצמנו לסייע לכל אחד ואחת שחפצים לקום לדרך חדשה.

כל משפחה יכולה לעמוד בתהליך?
אני יכול לספר לכם שאחד האתגרים שנתקלים בהם היועצים הכלכליים שלנו הוא חוסר אמונה של המשפחות באפשרות של שיפור מצבם.

בדרך כלל המפגשים הראשונים עם המשפחות מורכבים יותר מכיוון והמשפחה מגיעה עם אין ספור חששות וספקות לגבי היכולת שלה לצאת מהמצב, ובדרך כלל רואה את זה בצורה הרבה יותר קשה וגדולה ממה שזה באמת.

אנחנו מאוד אופטימיים לגבי היכולת של המשפחה להצליח, אנחנו מאוד מאמינים במשפחה, והם הולכים איתנו ממש מהפגישה הראשונה.

המשפחות עושות שינויים מדהימים בין עם בהגדלת ההכנסות ובין בצמצום ההוצאות ושינויים בנושא תכנון התהליכים".

מלווי המשפחות שלנו מנסים לתת כוח ולתת להם את הצד האופטימי ולתת להם את האור ולספר להם שאפשר ושיש דרך לצאת מזה ושאנחנו יודעים איך לעשות את זה.

היכן מתחילה הבעיה שמובילה אנשים למשברים כלכליים?
תראו, כשבעל עסק, כמה שידע לייצר את המוצרים הטובים ביותר, אך לא מבצע הנהלת חשבונות פשוטה של 1+1=2, ולא יודע אם הוא מרוויח או מפסיד, כנראה שמפסיד ולצערי יגלה זאת במוקדם או במאוחר (מהניסיון שלי בזה המאוחר).

משפחה היא לגמרי נמצאת באותה המשוואה של עסק. אנחנו מלמדים את המשפחה איך לקחת את הניהול הכלכלי כמו עסק לכל דבר ולעשות 1+1. התשובה תמיד תהיה 2, אני מבטיח.

מה לגבי חובות במקימי?
אחד מהדברים הגדולים שאנחנו עושים למשפחות במקימי זה לא לתת להם להחזיר את החובות כפי שהם. זאת אומרת שאנו מנהלים משא ומתן עם הנושים ומורדים ל-50% או 30% ולפעמים אפילו לפחות מסכום החובות וכך לוקחים משפחות בעלות חובות של 300 אלף ש"ח לדוגמא וסוגרים להם את את החובות ב-50 או 70 אלף ש"ח".

מה אתה מאחל למקימי עד הפורים הבא?
בשנת 2010 הוקמה מקימי מאז ועד היום העברנו בשער שלנו כמה אלפי משפחות שקרסו כלכלית. התרחבנו בשנים הללו ונפתחו כחמישה סניפים ברחבי הארץ -  בירושלים, פתח תקווה, באר שבע, פרדס חנה ובנימין. לצערנו הרב עקב ריבוי משפחות יפתחו עוד כמה סניפים בשנים הקרובות. אני מאחל לנו ולכולם בעצם לסגור סניפים כמה שיותר, ולא לפתוח כאלו חדשים. בד בבד אני מאחל למשפחות שלנו שנמשיך לקבל את תמיכת התורמים היקרים שבעצם זו היא היחידה שגורמת לנו להמשיך לסייע ולהעלות עוד ועוד משפחות מאשפתות לדרך המלך, שיהיה לכולנו פורים שמח.

לתרומות לעמותת מקימי