העסק שלי: Go2Films

את העסק היא הקימה בטעות לפני 13 שנה, לאחר שריכזה את מחלקת ההפצה בבי"ס לקולנוע מעלה. הכירו את חדוה גולדשמידט, בעלת Go2Films - שיווק והפצת סרטי איכות ישראלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/18 10:50 יח בטבת התשעט

העסק שלי: Go2Films
צילום: מירי שמעונוביץ

מי הבעלים של העסק :

חדוה גולדשמידט, 48, ירושלים, נשואה לגילי, במאי ומפיק סרטים , אם לחמישה + כלה אחת בדרך...

מה אנחנו עושיםאני מייצגת ומשווקת תרבות ישראלית בעולם, דרך מכירת סרטים ישראליים עצמאיים, עלילתיים ותיעודיים, לרשתות שידור, לפסטיבלים בחו"ל, להקרנות חינוכיות בכל העולם, לפלטפורמות דיגיטליות, אוניברסיטאות, קהילות ועוד.  בין הסרטים והסדרות שאנו שותפים בהפצתם: "שטיסל", "עבודה ערבית", "הבלתי רשמיים", "מתנחלת",  "בן גוריון, אפילוג", "המראה של השמש ", "מוטלים בספק", "הרמוניה", "להציל את ההרמנים" ו"מעבדות לחירות – סיפורו של נתן שרנסקי" שייצא בתחילת 2019.

את העסק הקמתי בטעות, לפני 13 שנה, לאחר שריכזתי את מחלקת ההפצה בבי"ס לקולנוע מעלה. קולגה הציע לי להצמיח כנפיים ולפתוח עסק משלי. חשבתי שאפיץ סרט אחד או שניים, ואם הייתי יודעת שתוך מס' שנים זה יהיה יותר מ300, לא הייתי מעזה לפתוח את העסק. החלטנו לסכן משכורת של שנה (חצי משרה, בכל זאת).

היו לנו אז ארבעה ילדים ורצינו עוד אחד. עבדתי מחדר העבודה. תוך תשעה חודשים כבר התרחבתי פעמיים – הריון חמישי, ועובדת חדשה שעבדה מהסלון. אח"כ עובדת נוספת שעבדה מחדר הילדים ולבסוף עברנו למשרד שמתנהל עד היום מתחת לבית, בשכונת פסגת זאב בירושלים.

מעצמה נשית של 7 נשים, שש בארץ ואחת בארה"ב ולאחרונה צירפנו את הגבר הראשון למשרד, סטודנט צעיר ומבריק לקולנוע, שסובל בשקט את כל הנשים מסביבו ואת הפאדיחות שאני עושה לו. יש לנו יותר אנשים מכיסאות ולכן מארגנים סידור עבודה שבועי מהבית ומהמשרד.

צילום: באדיבות חדוה

אני נוסעת הרבה בעולם ומרגישה שגרירה של ישראל, המתעקשת להביא אל המסך ואל לב הקהל את העושר והמגוון החברתי והתרבותי של ישראל, להכיל את דמות האחר ולהתמודד עם הקונפליקטים ממקום של אהבה וחיבור. זה מאתגר מול דימוי ישראל בעולם ומול החרם . בשנה האחרונה אני מעבירה הרצאות על הפצה והעסקים, בארץ ובחו"ל, בעיקר ליוצרים ועסקים בתחילת דרכם ונהנית להעניק ידע ואופטימיות, שכן בלי מעט תקוה, אי אפשר לשרוד בענף שלנו.

נקודת השבר של העסק:
לפניי שנתיים, הרגשתי שההשקעה המטורפת שלי בעסק על חשבון חיי משפחה וחיים בכלל, לא שווה את הרווח ואת כוחות הנפש שאני משקיעה, אולי במקום הלא נכון.

לאחר לבטים רבים ותוכנית עסקית מסודרת, עברנו במשרד להתנהלות כלכלית ועסקית נכונה יותר. חידדנו את השליחות שלנו בעולם, מה שעזר לנו להבין אלו סרטים אנו רוצות להפיץ ועם אלו לקוחות אנו רוצות לעבוד.

העצה הכי טובה שמישהו נתן לך והשתמשת בה בעסק: 
שלוש עצות נהדרות שקיבלתי: להיות שקועה בתהליך ולא בתוצאה, פולואפ, ושוב פולואפ, וגם... להבין את הפסיק אחרי המילה לא (מתוך הרצאת הטד הנפלאה של גדעון עמיחי לא, לא, לא, לא, לא, לא, לא, כן)

הדבר שאת הכי גאה בו בעסק:
הצוות הנפלא שלי (שאני בעיקר מפריעה לו): הדר, שלי, ליהיא, שרון, אינסה, הלל ומורגן, והיוצרים שלנו ששמו את הדבר הכי חשוב להם בידיים שלנו, וסומכים עלינו שנטפל בו היטב.

קבלת פרס ונציה

ם פרס ונציה לשלום לארגון בו אני חברה - women of faith for peaceצילום: באדיבות חדוה

עצמאי וחיי משפחה - באיזה נקודה את מרגישה את המתח באופן הכי חזק?
הנסיעות המרובות לחו"ל, עד 11 בשנה, שהן מעט עבור המקצוע שלי והמון לאשה ואם לחמישה ילדים.  כרגע אני בהפוגה בארץ לרגל חתונת הבן באדר, מה שמסב לי הרבה אושר ורוגע. כלפי חוץ, זה מה שנראה הכי זוהר במקצוע, השטיחים האדומים, וזה אכן זוהר ונפלא, אבל רק מי שבמקצוע שלי מבין את המתח והקושי הכרוך בכך. אוספת לי חברות אימהות מרחבי העולם ומשתפות אחת את השנייה בהצלחות ובאתגרים.

חיי העצמאי לעיתים בודדים, עם מי את מתייעצת בנוגע לבעיות שעולות בעסק:
עם האיש שלי, עם מתחרים שלי שהם קולגות עבודה מצוינים להתייעצות, ועם שתי חברות טובות שעוסקות בניהול.

טיפ לעצמאים אחרים:
היו סבלניים. התייחסו בכבוד לכל לקוח, גם אם אינו נראה לכם חשוב. שמרו על תשוקה למה שאתם עושים ועל עולם הערכים שלכם בתוך המרוץ העסקי. אל תקבלו החלטות חשובות או תענו למיילים מרגיזים בלילה. שנו על זה. בהצלחה.



יש לכם עסק קטן ואתם רוצים להשתתף במדור? שלחו אלינו מייל kipa@kipa.co.il