העסק שלי: שוגרלה - עוגות מעוצבות ובר מתוקים

מתוך עסק שהתחיל בקטן ובמטבח הביתי, צמחה ופתחה סטודיו בוטיק לעיצוב עוגות. הכירו את חביבה מור, בעלת שוגרלה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/19 10:04 טו בשבט התשעט

העסק שלי: שוגרלה - עוגות מעוצבות ובר מתוקים
צילום: באדיבות חביבה מור

הבעלים: חביבה מור, בת 46. מתגוררת בישוב יד בנימין. נשואה לבעל מפרגן ואם גאה ל5 ילדים

מה אנחנו עושים? שוגרלה היא סטודיו בוטיק לעיצוב עוגות לאירועים מיוחדים. מתמחים בעוגות קומות לחתונות, בר או בת מצווה ועוד.
העסק הוקם בשנת 2011 ביד בנימין בהתחלה מהמטבח הפרטי ועם השנים גדל לסטודיו נפרד מאובזר בכל הציוד הדרוש לאפיה ועיצוב עוגות. בנוסף, מקימים גם ברים מעוצבים למתוקים וקינוחים באירועי יוקרה ומקיימים גם סדנאות בבצק סוכר, קישוט עוגיות ושוקולד. 

צילום: באדיבות חביבה מור

נקודת השבר של העסק: נקודת השבר בעסק היתה בחורף לאחר שנתיים להקמתו.
ידוע שזו תקופת שפל באירועים, אבל אני לא הייתי מודעת לכך ועל כן הייתי בטוחה שנכשלתי, שלא יהיו עוד לקוחות וכל השיווק שלי לא מועיל. כששיתפתי קולגה בתסכול היא עודדה אותי ואמרה שזו תקופה זמנית ועסקים בתחום האירועים תמיד בתנודתיות בין תקופות שיא לשפל (ספירת העומר, בין המצרים ושיא החורף). ואכן, לקראת סוף החורף העסק התעורר ולקוחות שוב יצרו קשר. מאז אני יודעת להיערך מראש לתקופות האלה ולתכנן לעצמי במה להתמקד באותם זמנים.

העצה הכי טובה שמישהו נתן לך והשתמשת בה בעסק: לנצל את זמני השפל לעבודת שיווק וללמידה (סדנאות, קורסים וכדו').

הדבר שאת הכי גאה בו בעסק: אני הכי אוהבת לשמח חתנים וכלות בעוגות חתונה. אלו עוגות שנדרשת בהן הרבה השקעה ועבודה של שעות רבות, כמו להכין תחרה עדינה או לעצב פרחי סוכר. בנוסף, דרושה תקשורת טובה עם הזוג או ההורים כדי להתאים את העוגה המושלמת למאפייני החתונה והזוג. תענוג גדול להיות חלק בשמחה משפחתית ופעמים רבות אני נחשפת לסיפורים מדהימים של ציונות, אהבה לעם ולארץ וקשרי משפחה נפלאים.
לדוגמא: לפני כחודשיים פנתה אלי אמא שעמדה לחתן את בנה וסיפרה שכלתה לעתיד חולמת על עוגת חתונה מיוחדת ולכן היא מבקשת להזמין עוגת קומות עם פרחים שבראשה תמונה ממוסגרת של בני הזוג כהפתעה לחתונה.

צילום: באדיבות חביבה מור

עצמאית וחיי משפחה - באיזה נקודה את מרגישה את המתח באופן הכי חזק? לא פשוט לנהל עסק צמוד לבית. מההתחלה היה צורך לקבוע גבולות ברורים של זמן עבודה ומטלות בית ולא לערבב את הכביסה והבישולים עם העבודה בעסק.
אך מצד שני, נוח מאוד שאפשר לקחת הפסקה באמצע העבודה, לקפוץ למטבח, לאכול צהריים עם הילדים, להכין שיעורים ולחזור מיד לעבודה בסטודיו. נקודה טובה נוספת היא שבזמני עומס, הילדים יכולים לבוא לסטודיו ולהושיט עזרה.

חיי העצמאי לעיתים בודדים, עם מי את מתייעצת בנוגע לבעיות שעולות בעסק? להתייעצות עסקית אני נעזרת בקבוצת מעצבי עוגות בפייסבוק. זו קבוצה מאוד ענינית ומקצועית ויש בה הרבה עצות טובות ותמיכה הדדית.
ההתנהלות בקבוצה היא כשל קולגות ולא מתחרים - יש גם מפגשים פרונטליים והרבה שיתופי פעולה עסקיים והתנדבותיים. בתחום העסקי הכללי אני מגיעה למפגשים של מועדון החצאית ודתיות עסקיות המעניקים גם ידע רלוונטי, גם מפגש חברתי וגם נטוורקינג איכותי.  

טיפ לעצמאים אחרים: הטיפ הכי טוב לדעתי הוא תמיד להיות בלמידה! עסק קטן מתבסס בדרך כלל על אדם אחד (גם אם יש עוד עובדים) ולכן צריך להתמצא בהרבה מאוד תחומים מעבר לתחום המקצועי הספציפי, כמו: שיווק, מכירות, חשבונאות, ניהול, מיסוי ועוד. תמיד יש מה לחדש ועוד ללמוד בכל התחומים. אני אומרת - לא להתעצל - לצאת, ללמוד, להתחדש כל הזמן.

 

יש לכם עסק קטן ואתם רוצים להשתתף במדור? שלחו אלינו מייל kipa@kipa.co.il

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן