העסק שלי: פרחי חמד

רק לפני 3 שנים עזה אומץ להיות עצמאית במשרה מלאה. העסק שלה מלמד שמשלוחי פרחים בשומרון אפשריים וזה לא הכל. הכירו את חמדה מנחם, הבעלים של פרחי חמד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/18 14:27 יט בטבת התשעח

העסק שלי: פרחי חמד
צילום: שוש שילה

הבעלים:  חמדה מלכה מנחם בת 36 מקדומים, נשואה ואמא לחמישה 

מה את עושה? "מפזרת שמחה ושוזרת חוויות" זה מה שאני משתדלת לעשות כל יום. החנות ממוקמת בקדומים ואנו עושים משלוחים בכל השומרון. אני נהנת לתת שירות מכל הלב, להיות קשובה לרצון שלכם ולעזור לכם לשמח את היקרים לכם.
לפרחי חמד ישנם 3 תחומי עיסוק עיקריים: 
1.חנות – בחנות יש זרי וסדורי פרחים, זרי כלה, קישוט רכב, שוקולדים, זרים מתוקים, ליקרים יינות והפתעות נוספות
2. 
זרים לשבת שנמכרים במבחר מכולות בשומרון
3. סדנאות שזירה אותם אני מעבירה בכל הארץ. 

נקודת השבר של העסק: אני שוזרת כעשור תחת השם "פרחי חמד". בשנים הראשונות עבדתי ממש בסלון והכנתי בעיקר זרים לשבת. לפני כמעט 7 שנים אבא שלי נפטר והמשרד שלו נשאר מיותם. לאחר תקופה סידרנו אותו וממשרד עו"ד הוא הפך לחנות פרחים. בחנות השארתי כל מיני מזכרות קטנות מאבא, אוסף אבנים יפות שאסף, תמונות על הקיר וקופת צדקה יפיפייה בצורת בית המקדש, שב"ה נזכה להשתמש בכספים שנאספים בה לבניין המקדש.

העצה הכי טובה שמישהו נתן לך והשתמשת בה בעסק? להתקדם לאט לאט ולבנות את העסק בקצב שמתאים לי ולמשפחה.
במשך 7 שנים הייתי מורה לקומיקס במקביל לעבודת השזירה. עם השנים הקטנתי את המשרה  ולפני 3 שנים עזבתי את ההוראה לגמרי, לאחר שהרגשתי שהעסק יציב ויכול לפרנס אותי באופן בלעדי.

הדבר שאת הכי גאה בו בעסק: שהיום ברור ומובן שיש את פרחי חמד וקל לשלוח פרחים בשומרון, פשוט לשמח אנשים גם בגבעות ובישובים שפעם היה נדמה שהם מעבר להרי החושך.

צילום: באדיבות חמדה מלכה

עצמאי וחיי משפחה - באיזה נקודה את מרגישה את המתח באופן הכי חזק?
המשפחה לפני הכל, הילדים הקטנים היו איתי עד גיל שנתים, שזרנו יחד את הזרים
סוף שבוע וערבי חגים אלו הזמנים העמוסים בחנות, בימי שישי אני נמצאת בחנות עד קרוב מאוד לשבת וכמעט על כל ההכנות והבישולים אחראיים בעלי והילדים. ב"ה הם מפרגנים ואנחנו מצליחים להכניס שבת בשמחה ועם חיוך למרות העומס.

חיי העצמאי לעיתים בודדים, עם מי את מתייעצת בנוגע לבעיות שעולות בעסק? במשך שנתיים הייתי חלק מצוות הניהול של קהילת דתיות עסקיות בפייסבוק, פגשתי שם הרבה נשים עצמאיות נפלאות איתן אני בקשר יומיומי להתייעצות מקצועית, תמיכה, פרגון ועזרה הדדית.

הטיפ הכי טוב שאתה יכול לתת לעצמאים שקוראים עכשיו את הכתבה?  לזכור שהכל מאת ה', להודות על ההצלחות ולהודות על הכשלונות, ללמוד מאלו ומאלו ולהמשיך להיות בעשיה שעושה טוב לך וטוב לעולם.