העסק שלי: דניאל דסקל וייס, יחסי ציבור, אסטרטגיה, דוברות

"לקדם את עצמכם ולהגיד במה אתם טובים זה לא עניין של שחצנות, זה עניין של מודעות עצמית. תהיו טובים ותגידו את זה" הכירו את דניאל דסקל וייס, בעלת משרד ליחסי ציבור, אסטרטגיה ודוברות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/19 18:18 ז בשבט התשעט

העסק שלי: דניאל דסקל וייס, יחסי ציבור, אסטרטגיה, דוברות
צילום: רחלי זגורי אנקרי

הבעלים: דניאל דסקל וייס, בוגרת תואר ראשון בתקשורת אסטרטגית מאוניברסיטת אריאל,  בעלת וותק ונסיון של למעלה משמונה שנים. שנרכש בלשכת הדובר של אוניברסיטת בר אילן, משרד יחסי הציבור זליגר שומרון תקשורת, שם עבדתי עם תיקים מגוונים כמו בני עקיבא ישראל, בני עקיבא העולמית, הישוב אפרת בגוש עציון, בית החולים לניאדו ועוד.
בתפקידי האחרון כשכירה הייתי דוברת עיריית אופקים ומזה כשנתיים אני עצמאית.

אז מה אנחנו עושים? ההחלטה להקים את העסק העצמאי לפני למעלה משנתיים נבעה מהרצון לעסוק במה שאני אוהבת, יחסי ציבור ודוברות.
במסגרת עבודתי כדוברת עיריית אופקים היו תחת אחריותי גם תחומים שפחות נגעו בעולם התקשורת ויחסי הציבור, דבר שגרם לי להתגעגע לעבודה הצמודה עם כלי התקשורת והלקוחות עצמם, ועל כן, לאחר לידת בתי השנייה החלטתי לעזוב את המשרה בעירייה ולצאת לדרך עצמאית בה אוכל להעניק ללקוחות את השירות הטוב ביותר כיוון שידעתי שכשאעשה את מה שאני אוהבת, אעשה זאת על הצד הטוב ביותר.
המשרד נותן שירותי יחסי ציבור במגוון תחומים ועובד עם כלכלי התקשורת בארץ כאשר הלקוחות רבים ומגוונים. החל  מעולם הבריאות, דרך עולם הצרכנות, וכלה בעמותות, חינוך וכו'. אופי העסק מאפשר לי מגע בלתי אמצעי הן עם הלקוחות והן עם כלי התקשורת, מה שתורם לתוצאות המוצלחות, בין אם זו התרגשות  מאייטם שהצלחתי להכניס לתקשורת או ליווי של לקוח במאבקים תקשורתיים שונים.

נקודת השבר של העסק: אני מרגישה שהעסק עוד צעיר מידי בשביל משברים גדולים כל כך. כשעסק נמצא בבניה וגידול הצעדים הם מדודים ושקולים. אמנם לא היה לי שבר גדול, אבל . תחושת האחריות האישית להצלחת המטרות של הלקוחות בהחלט יוצרים אנדרנלין מהול בלחץ.
כשאני מרגישה שקיים  סיכון שלא נעמוד ביעד, שהמאבק לא יניב את הפרי שהתכוונו לכתחילה להשיג, גם אם הדבר לא תלוי רק באיכות יחסי הציבור והאסטרטגיה אלא בגורמים אחרים אני מרגישה את מלוא כובד המשקל על הכתפיים שלי וזה מלווה אותי ימים שלמים

העצה הכי טובה שמישהו נתן לך והשתמשת בה בעסק: בתחילת הדרך סברתי שאני צריכה לעשות יחסי ציבור בתחום מאוד ספציפי בו ידעתי שאני חזקה, התחלתי עם חוג לקוחות מצומצם שכן התחום הוא די נישתי. עם הזמן ייעצו לי חברים טובים ועצמאיים בעצמם לא להתמקד בתחום אחד, אלא לפנות למנעד רחב יותר של לקוחות, ואכן גיליתי תחומי יחסי ציבור נוספים בהם הגעתי להצלחות לא מבוטלות.
גיליתי כך את תחומי התרבות, הצרכנות, היח"צ הפרסונאלי, וככל שנחשפתי והתמקצעתי לתחומים נוספים הגיעו לקוחות מאותם תחומים והכייף הוא גדול כך יצא לי להכיר עוד מערכות תקשורת ומדיה ונוכחתי כמה הלמידה לא פוסקת בתחום כל כך רחב

הדבר שאת הכי גאה בו בעסק: בהתחלה חשבתי שהגאווה הגדולה היא המהירות בה העסק צבר תאוצה שכן מהרגע בו יצאתי לעצמאות התחלתי לעבוד עם שלושה לקוחות בהם אחד הוא בית חולים שאני מלווה עד היום.
היום אני דווקא גאה ביום יום, אני גאה על ההתמדה, על הידיעה שהעסק עובד כבר שנתיים וחצי, זה לא מובן מאליו מבחינתי. זאת עבודה יום יומית שמצריכה תחזוקה שוטפת, זאת ההצלחה האמיתית. זאת הגאווה שלי.

עצמאית וחיי משפחה – באיזה נקודה את מרגישה את המתח באופן הכי חזק? בגינת השעשועים עם הילדות. מאחר ולתת ליווי תקשורתי פירושו להיות זמין עבור הלקוח מסביב לשעון אני מוצאת את עצמי פותחת מיילים או הודעות וואטסאפ בין הנדנדה למגלשה. המתח הזה שבין המחוייבויות שלי ללקוחות לבין זמן איכות עם הבנות לא קל לי.

חיי העצמאיים לעיתים בודדים, עם מי את מתייעצת בנוגע לבעיות שעולות בעסק?
לשמחתי הרבה יש לי חברים טובים מתחום יחסי הציבור שגם הם עצמאיים ואני נהנת להתייעץ איתם. סיעור המוחות בתחום שלנו הוא חשוב והכרחי ואני תמיד מקבלת מהם רעיונות טובים ונקודות חדשות למחשבה.
בנוסף, אבא שלי הוא גם רואה החשבון שלי ואני מתייעצת איתו המון, כמעט על בסיס יומי.

טיפ לעצמאים אחרים: תקדמו את עצמכם. אל תתביישו להגיד במה אתם טובים וחזקים ולמה אתם עדיפים על אחרים. זה לא עניין של שחצנות, זה עניין של מודעות עצמית. תהיו טובים ותגידו את זה.


יש לכם עסק קטן ואתם רוצים להשתתף במדור? שלחו אלינו מייל kipa@kipa.co.il

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן