העסק שלי: אקסטרא הפקות

להתרגל שאין משכורת קבועה ומצד שני להגשים חלום לעצמי וגם ללקוחות. תכירו את מויש שהיה אחראי בין השאר לטקס המשואות בשנת ה70 למדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/19 13:09 ח בשבט התשעט

העסק שלי: אקסטרא הפקות
משה פריד, צילום: באדיבות המצולם

הבעלים: משה (מויש) פריד, בן 49 גר בגבעת שמואל, נשוי, אב לשלושה ילדים

אז מה אנחנו עושים?: אני עוסק בהפקת אירועים במסגרות שונות למעלה מ – 15 שנים, וכעצמאי ובעל חברת אקסטרא הפקות משנת 2009.
אקסטרא הפקות היא חברה להפקת אירועים, המתמחה בשלושה תחומים עיקריים:  אירועים עסקיים וציבוריים – תערוכות, כנסים, מופעים, תצוגות, מסיבות עיתונאים ועוד, קידום מכירות ואירועים פרטיים-, הן כמפיק הן כמארגן האירוע, כלומר נציג המשפחות מול האולם והספקים השונים, בכדי לחסוך את כל ההתנהלות וכאב הראש למשפחות החוגגות.
המשרד נמצא בפתח תקווה, אבל כמובן שעובד ופועל בכל הארץ.

נקודת השבר של העסק: הקמתי את העסק לאחר שנים רבות בהן עבדתי כשכיר. הייתי צריך להתרגל לעובדה שאין משכורת קבועה, ושהמשימה העיקרית היא גיוס הלקוחות וסגירת פרויקטים עתידיים.  זה שינוי מחשבתי לא פשוט, הטומן בחובו חוסר וודאות, שלא קל להתרגל אליה לאחר שנים של עבודה כשכיר.

העצה הכי טובה שמישהו נתן לך והשתמשת בה בעסק: כשהקמתי את העסק הלכתי לקבל ברכה מהרב שלי והוא ביקש שאבטיח לו שלא אקח שותפים לעסק. עד היום פעלתי לפי הוראתו.

אחת ההפקות שאני גאה בהן

אחת ההפקות שאני גאה בהןצילום: באדיבות המצולם

הדבר שאתה הכי גאה בו בעסק : כל אירוע מתחיל מחלום של לקוח. כשהלקוח מגיע לאירוע ורואים את התגובה שלו כשהוא רואה את החלום קורם עור וגידים ומתגשם, זו ההנאה והגאווה הגדולה ביותר שלי.
ברמה האישית, זכיתי להגשים חלומות מקצועיים רבים ולהפיק אירועי ענק מסוגים שונים. אחת מן ההפקות שאני שמח וגאה שהייתה לי הזכות לשמש בה כמפיק הלוגיסטי, הוא טקס המשואות בשנת השבעים למדינת ישראל, הפקת ענק שטרם נראתה בישראל, ששילבה שיאים מקצועיים עם גאווה ושמחה לאומית.

עצמאי וחיי משפחה - באיזה נקודה אתה מרגיש את המתח באופן הכי חזק: שעות העבודה בהפקת אירועים הן לא שגרתיות, לעתים מדובר בעבודה בלילות, פעמים רבות  גם ללא שינה, מכיוון שגם אשתי עצמאית, בתחום קרוב, היא מכירה מקרוב את תחום הפקת האירועים ומבינה את שעות העבודה האלו. 

חיי העצמאי לעיתים בודדים, עם מי אתה מתייעץ בנוגע לבעיות שעולות בעסק: כשצריך, אני מתייעץ עם אנשי המקצוע הרלוונטיים וגם עם אשתי :)

טיפ לעצמאים אחרים: אל תוותרו על החלום. עדיף לנסות ואולי להיכשל, מאשר לא לנסות בכלל.