כך נערכת ישראל להגן על יישובי הצפון

במסגרת תכנית נרחבת שמוביל שר הביטחון להכנת הערוף לאפשרות של מלחמה, ייבנו 200 אלף ממ"דים ו-550 מקלטים ציבוריים, וימוגנו מאות בתי ספר. העלות הכוללת: חמישה מיליארד שקלים מתקציב נפרד באוצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/18 09:15 ט בסיון התשעח

כך נערכת ישראל להגן על יישובי הצפון
ליברמן ואיזנקוט, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

מערכת הביטחון גיבשה תכנית נרחבת למיגון יישובי הצפון בעלות כוללת של חמישה מיליארד שקל על פני חמש שנים. בתכנית יכללו יישובים שנמצאים במרחק של עד 45 ק"מ מהגבול. המימון לתכנית המיגון יגיע מתקציב נפרד במשרד האוצר ולא מתקציב משרד הביטחון.

על פי הפרסום ב"בוקר טוב ישראל" עם אפי טריגר בגלי-צה"ל, במסגרת התכנית "מגן הצפון" שמוביל שר הביטחון, אביגדור ליברמן, למיגון מלא של העורף לקראת מלחמה כוללת בצפון, ייבנו 200 אלף ממ"דים ו-550 מקלטים ציבוריים.

כמו כן יתבצע מיגון של כ-800 בתי ספר וגני ילדים, כ-60 מוסדות רווחה ועשרות מרפאות. נוסף לכך ימוגנו השירותים ההכרחיים בבתי החולים הגדולים בצפון.

בריאיון לגלי צה"ל סיפר ראש עיריית קריית שמונה כי בעירו ישנם 187 מקלטים ציבוריים ו-800 מקלטים משותפים. "משרד הביטחון תקצב עד עכשיו רק 20 מקלטים לשהייה ממושכת. בשכונות הוותיקות אין ממ"דים. אם תפרוץ מלחמה מחר בבוקר - נהיה ערוכים להגן על התושבים בשעות הראשונות, לא מעבר לזה", אמר.

בנוגע להתנהלות הממשלה בשנים האחרונות בעניין מיגון הצפון, הוסיף: "כל הזמן אמרו לנו: 'עכשיו יש שקט באזורכם, צריך להתמקד בדרום'. מעל עשר שנים אנחנו מדברים על זה".