"כיפת ברזל" משפטית נגד ה-BDS

משפטנים מרחבי העולם ירכיבו רשת שתיאבק ביוזמות חרם על ישראל. "מתנגדים לכל קמפיין המתיר אלימות, פחד וחשדנות", אמרו. ארדן: "הרשת תגן עלינו בכל מקום בו ארגוני החרם ינסו להזיק בכלים משפטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/18 16:16 כב בשבט התשעח

"כיפת ברזל" משפטית נגד ה-BDS
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

כנס המשפטנים הבינלאומי הראשון, שהתקיים  השבוע בירושלים, בהשתתפות יותר ממאה עורכי דין ומשפטנים מרחבי העולם, נחתם היום (ד') בהצהרה משותפת על הקמת רשת משפטנים בינלאומית שתיאבק בתופעת הדה לגיטימציה וביוזמות חרם נגד ישראל. 

"אנו, משפטנים מרחבי העולם המגיעים מ- 24 מדינות, המשתרעות על פני שש יבשות, התכנסנו בירושלים כרשת משפטית למאבק בדה לגיטימציה נגד מדינת ישראל. הרשת תיאבק בתופעת  הדה-לגיטימציה ויוזמות חרם נגד יחידים או קבוצות על בסיס דת, לאום או מוצא אתני. הרשת תפעל לחשוף את הפנים האמיתיות של תנועות החרם והדה-לגיטימציה המביאות להפרדה וריחוק בין הצדדים", נכתב במסמך ההצהרה שעליו חתמו משתתפי הכנס.

"אנו מאמינים כי השיטה הטובה והיעילה לקירוב לבבות ואנשים היא באמצעות הבנה הדדית, דו-קיום ודיון פתוח וחופשי. אנו מתנגדים לכל קמפיין המתיר אלימות, פחד וחשדנות בין פרטים או קבוצות. הצהרה זו מסמלת את כוונתנו לקדם את התקווה והרצון לעודד שלום בסביבה בטוחה לכל", נכתב עוד.

כנס המשפטנים הבינלאומי בירושלים

כנס המשפטנים הבינלאומי בירושליםצילום: יוסי זמיר

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, בירך על הקמת הרשת ואמר: "מיד כשלמדתי את זירת המאבק בחרם הבנתי שהמערכה המשפטית נגד ישראל היא חלק מרכזי של תנועת ה-BDS, ולכן אני מברך על הקמת רשת משפטנים עולמית שתגן על ישראל ותייצר 'כיפת ברזל משפטית' עולמית בכל מקום בו ארגוני החרם ינסו להזיק לנו בכלים משפטיים". 

ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד אפי נוה, הוסיף כי "לשכת עורכי הדין מאמינה שבאמצעות כלים משפטיים ניתן להיאבק בתופעת החרמות באופן אפקטיבי. בכנס הזה הצלחנו להתניע מהלך מקצועי חשוב ויש לקוות שהוא יתרום לגיבוש דרכי פעולה משפטיות שיסייעו לפתרון הבעיה".

מנכ״ל הפורום המשפטי הבינלאומי, עו״ד יפעה סגל, הצטרפה לדבריהם, ואמרה כי ״הקמת הרשת בסיום הכנס הינה צעד נוסף וחשוב בדרך לניצחון על תנועת החרם העולמית. הסינרגיה והידע של משפטנים מרחבי העולם כולם תאפשר בניית אסטרטגיות משפטיות חדשות שיאפשרו להכניע כל ניסיון חקיקה אנטי ישראלי ברחבי העולם. יחד ננצח״.