כדי למנוע אסון: מבצע אכיפה לבטיחות בהפעלת זיקוקים

לקראת יום העצמאות נערכים במינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה ובמשטרת ישראל להפעלות הזיקוקים, שיתקיימו בכ-600 אתרי שיגור. "החגיגות עלולות להפוך לאסון, אם לא תהיה הקפדה על זהירות"

חדשות כיפה דויד ליבנה 17/04/18 12:57 ב באייר התשעח

כדי למנוע אסון: מבצע אכיפה לבטיחות בהפעלת זיקוקים
זיקוקים, צילום: shutterstock

מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה ומשטרת ישראל החלו השבוע בהיערכות לקראת חגיגות ה-70 למדינת ישראל, אשר בשיאן יקיים מבצע אכיפה מרוכז לבדיקת היערכות מפעילי הזיקוקים ביום העצמאות. 

בערב החג צפויים להתקיים הפעלות זיקוקי דינור בכ-600 אתרי שיגור ברחבי הארץ, ובמבצע האכיפה המקיף ישתתפו מפקחי משרד העבודה והרווחה לצד חבלני משטרה. במסגרת המבצע יבדקו הצוותים את תוקף ההסמכה של מפעילי הזיקוקים, מרחקי הבטיחות הנדרשים להפעלת הזיקוקים, התאמת הסוגים וכמות הזיקוקים ביחס להיתרי ההפעלה וכן עמידה בדרישות.

במהלך השבועות האחרונים ניפק המינהל מאות היתרים לביצוע הפעלות הזיקוקים ברחבי הארץ, לאחר קבלת המלצת המשטרה, מחלקת החבלה, כיבוי אש ומד"א.

במקביל הופצה לכל הרשויות המקומיות איגרת ובה כללי בטיחות בהפעלת זיקוקי דינור. "חגיגות אלו עלולות להפוך לאסון, אם לא תהיה הקפדה על כללי הזהירות והבטיחות. על כן יש להנחות את האחראים לבטיחות ואת מפעילי זיקוקי הדינור ליישם את כללי הבטיחות כפי שהופצו בפירוט מבעוד מועד", נכתב באיגרת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן