ישראל מחזיקה בגופות המחבלים. חמאס והגיהאד האיסלמי: נשיב את הגופות

גופותיהם של חמשת בכירי הג'יהאד האיסלמי אותרו על ידי כוחות צה"ל ומוחזקים בישראל. בארגון הטרור איימו שיפעלו "בדרך ובאופן שיאלצו את האויב" להשיב את הגופות

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/11/17 19:55 טז בחשון התשעח

ישראל מחזיקה בגופות המחבלים. חמאס והגיהאד האיסלמי: נשיב את הגופות
הלווי של פעילי ג'יהאד איסלמי, צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

ישראל מחזיקה בגופות חמשת מחבלי הג'יהאד האיסלמי שנהרגו בפיצוץ המנהרה ברצועת עזה בשבוע שעבר, כך הותר הערב (א') לפרסום.

מדובר בחמישה מבכירי ארגון הטרור שגופותיהם נמצאו בשטחה של מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הימים האחרונים ביצעו כוחות פיקוד הדרום ואוגדת עזה פעולות משלימות לחשיפה ולסיכול מנהרת הטרור שנוטרלה ב-30 באוקטובר 2017 בשטח ישראל". בהמשך ההודעה נאמר כי "במהלך העבודות אותרו בשטח ישראל חמש גופות מחבלים".

בארגוני הטרור העזתיים הגיבו לידיעה ושיגרו איום לעבר ישראל. דובר הג'יהאד האסלאמי בעזה, דאווד שיהאב, אמר: "אנו מחויבים לפעול להשבת הגופות האלה, בדרך ובאופן שיאלצו את האויב לעשות כן. זאת אחריות כבדת משקל שמונחת על כתפינו ומחויבותנו כלפי עמנו ומשפחות ההרוגים".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב גם הוא להודעה ואמר כי "החזקת גופותיהם של ההרוגים במנהרה על ידי ישראל היא סימן של חולשה, המתבטא באופן בו היא מתמודדת עם ההתנגדות. התנהגות זאת לא תניא את ההתנגדות מהמשך פיתוח יכולותיה וההכנה להגנה על עמנו הפלסטיני בכל עימות עם הכיבוש".

מוקדם יותר היום אמרה המדינה בתגובה לבג"ץ כי אין היא מחוייבת לאפשר לצוותי חילוץ להיכנס לזירת הפיצוץ מאחר והמחבלים "ששהו במנהרה שחדרה לשטח ישראל נהרגו בעת הפיצוץ על ידי צה"ל".