"ישראל היא גן עדן לפדופילים"

רב, שנאבק נגד פגיעות מיניות בילדים במגזר החרדי, חשף כי פדופיל שהורשע בארה"ב ועלה לישראל מבוקש גם כיום על ידי משטרת ניו יורק

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/18 14:32 ט בניסן התשעח

"ישראל היא גן עדן לפדופילים"
נטען כי הוא עדיין מבוקש בניו יורק. וינברג, צילום: צילום מסך מחשבון הטוויטר של הרב הורביץ

מסמך שהוציאה משטרת ניו-יורק בו היא מודיעה על בקשה למעצר של יונה וינברג, פדופיל מורשע, ועל מידת המסוכנות שהוא מהווה לילדים, נחשף בסוף השבוע בשימוע בתביעתו של וינברג נגד הרב יעקב הורביץ, הלוחם נגד פדופילים במגזר החרדי, בבית המשפט השלום בירושלים.

באפריל 2015 הגיש וינברג תביעת דיבה נגד הרב יעקב הורביץ אשר הזהיר באמצעות ציוצים בטוויטר, הורים המתגוררים בשכנות לוינברג, זאת על רקע עברו בארה"ב וכדי להעלות את המודעות שלהם לצורך בהגנה על ילדיהם מפניו.

וינברג, שעלה לישראל בשנת 2014 לאחר שריצה עונש מאסר בגין עבירות מין שביצע בילדים, הוגדר לפי פרקליטיו של הרב הורביץ על ידי רשויות החוק בארה"ב כעבריין מין ברמת סיכון הגבוהה ביותר הקיימת בעבירות בתחום זה. במהלך המשפט התברר כי לאחר שחרורו מהכלא פגע בילדים נוספים, וכשהחשדות החלו להיערם הוא ברח ועלה לישראל. לאחרונה, רשויות החוק במדינת ניו יורק הכריזו עליו כעבריין מין מבוקש.

מסמך של משטרת ניו יורק

מסמך של משטרת ניו יורקצילום: צילום מסך

עד עתה, עו"ד איתן להמן, בא כוחו של וינברג, טען בשמו כי הוא ריצה את עונשו, אך ציין כי מאז לא פגע בילדים ואיננו מבוקש יותר ע"י הרשויות. כעת משנחשף המסמך בבית המשפט והצטרף לראיות הקיימות ביקש להמן לטעון כי הוא אינו ראיה קבילה בישראל מאחר ומי שחתום על המסמך אינו יכול לעמוד בישראל בחקירה נגדית.

לעומתו, אילו בא כוחו של הרב הורביץ, עו"ד יצחק בם, ביקש לקיים שיחת וידאו עתידית בבית המשפט או לבצע אימות אחר עם הרשויות בניו-יורק. הדיון הבא ייערך בחודש אוקטובר.

"ישראל היא גן עדן לפדופילים", אמר הרב הורביץ בתום הדיון וטען כי "כל עבריין מורשע מארה"ב יכול לעלות לישראל ללא כל אבחנה, לקבל סל קליטה מלא, גם כאשר הוא מהווה סיכון עצום לילדים קטנים. במדינות אחרות מחובתן של הרשויות לדווח לציבור על כל אדם שמסוכן לילדים, ואילו פה בישראל, לא רק שאין שום דיווח מסודר כזה, אלא מתנהלת תביעת דיבה נגד מי שדואג לציבור ומציג עובדות חד משמעויות בנוגע לפדופיל מורשע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן