ישראל ביתנו לרשויות המקומיות: "התנגדו לכפייה הדתית"

חברי מפלגתו של שר הביטחון החלו להחתים חברי מועצות ברחבי הארץ על מכתב שקורא לבטל את חוק המרכולים. "המהלך יפגע במרקם החיים של התושבים החילוניים, סמכויותיכם ישללו", הזהירו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/17 11:31 י בטבת התשעח

ישראל ביתנו לרשויות המקומיות: "התנגדו לכפייה הדתית"
חנות ילו, צילום: דניאל שיטרית/פלאש 90

מפלגת ישראל ביתנו, בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן, החלה להחתים חברי מועצות ברשויות מקומיות ברחבי הארץ על מכתב שבו הם קוראים לעצור את "הכפייה הדתית" ולבטל את חוק המרכולים שמקדם שר הפנים אריה דרעי, כך פורסם היום (ה') ב-ynet. במכתב נקראו חברי המועצות להביע את התנגדותם לחוק ולגייס את חברי סיעותיהם בכנסת למאבק.

על פי הדיווח, 58 סגני ראשי ערים וחברי מועצות מטעם המפלגה החלו בהחתמת חברי מועצות, כדי למנוע את החוק - שיעלה בקרוב לקריאה שנייה ושלישית - לפיו לשר הפנים תהיה סמכות להורות על סגירת עסקים בשבת. בין היתר חתומים על המכתב חברי מועצה מאשדוד, בת ים, חדרה, כרמיאל, לוד, אריאל, באר שבע, עפולה, עכו והקריות.

במכתב שהוציאה ישראל ביתנו נכתב כי הצעת החוק "משנה באופן דרמטי את הסטטוס-קוו הקיים זה שנים, במטרה לפגוע במרקם החיים של התושבים החילוניים ברשויות רבות ברחבי מדינת ישראל ולאלץ אותם לחיות תחת כפייה דתית".

עוד צוין במכתב כי אם החוק יעבור הוא יפגע בסמכות נבחרי הציבור ברשויות המקומיות. "במשך שנים רבות הייתה סמכות זו נתונה להחלטתם הבלעדית של חברי מועצת הרשות המקומית וראש הראשות שנבחרו והוסמכו על ידי התושבים לעסוק בכך.

"הצעת החוק במתכונתה הנוכחית שוללת כמעט לחלוטין סמכויות אלו מנבחרי הרשויות המקומיות ומובילה לסגירת העסקים הפועלים כיום בשבת. בכך ייפגעו באורח חייו של הציבור החילוני המשתמש בשירותים הללו גם ביום המנוחה.

"אנו קוראים לחברי מועצות העיר להתנגד לכפייה הדתית ולהצטרף למאבקה של המפלגה במטרה לבטל את החוק המיותר הזה, ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותכם כדי לגייס את חברי סיעתכם בכנסת למאבק. עלינו מוטלת האחריות לייצג את הציבור הרחב ולמנוע פגיעה חמורה באורח החיים של תושבי הערים והמועצות המקומיות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן