'יקיר הפקות' כבוד: בני נוער מהשומרון הפיקו את חתונתם של זוג עולים חדשים

הכל התחיל מתפוח ללא דורש: רבקה ומיכאל עלו לישראל לבד וללא משפחתם, מה שהותיר בידם מעט משאבים לקיום החתונה שכל כך רצו. במקביל קבוצת נערים מהיישוב יקיר, חיפשה זוג עולים שעבורו היא תוכל להפיק את שמחת נישואיהם. כשדרכי שני הצדדים נפגשו, זה נגמר בשמחה גדולה שהרחיבה את הלב של כולם

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/08/17 13:26 כט באב התשעז

'יקיר הפקות' כבוד: בני נוער מהשומרון הפיקו את חתונתם של זוג עולים חדשים
בני הנוער עם מיכאל ורבקה, צילום: הדס נבון

מיכאל אוהל (30) החליט לעזוב את ארצות הברית ולעלות לישראל. רבקה (25) עברה דרך דומה ממקסיקו לארץ הקודש ובשבוע שעבר נכנסו שניהם בברית הנישואין. על הפקת החתונה עמלו במשך השבועות ארוכים חבורת צעירים מהיישוב יקיר, שרתמו לאירוע אנשים רבים שרוח ההתנדבות והעזרה לזולת פועמת בקרבם.

כ-100 אורחים כיבדו את בני הזוג הצעיר והגיעו לשמח אותם ביום חגם. רוב הנוכחים מכירים את השניים רק מהתקופה האחרונה, מאחר ומיכאל ורבקה עלו לישראל בגפם כמעט מחוסרי כל במטרה להגשים את חלומם הציוני.

מספר שבועות לפני ראש השנה שעברה שכר מיכאל, אז תושב ארה"ב, חדר בדרום תל אביב. אמו היהודייה נפטרה ומאחר ולא היה כל כך בקשר עם אביו הגוי, הוא החליט שזו השעה לעלות לארץ ישראל. בנמל התעופה שבקייב תוך שהוא ממתין למטוס שימריא לארץ הקודש, הוא נתקל במספר צעירים ישראלי במפגש ששינה את חייו.

עמיאל ליבמן, שהיה אחד הצעירים שפגשו במיכאל, כתב בדף הפייסבוק שלו על חזרתו יחד עם חבריו מהילולת ר' שמחה בונים מפשיסחא ולאחר מכן מקבריהם של הבעל שם טוב ובעל התניא, "בחזור בעודנו ממתינים לבידוק הביטחוני בנמל התעופה של קייב אחד החברים, אריאל גרונר, שלף תפוח ושאל מי רוצה, לא היה ביקוש ובהחלטה ספונטנית הוא הציע אותו לאיש זר שעמד איתנו בתור, הבחור לקח ת'תפוח בשמחה, ומאז הכל היסטוריה".

"כמו יהודי טוב", המשיך ליבמן בסיפורו, "הוא התחיל לשאול אותו שאלות באנגלית, מסתבר שקוראים לו מיכאל והוא אמריקאי שאמו יהודייה והיא נפטרה אבא שלו לא יהודי והם לא בקשר אז הוא החליט בגיל 30 לקחת תיק קטן ולעלות לארץ לבד, והמטוס עשה נחיתת ביניים בקייב ולכן הוא בתור איתנו למטוס. מה התכניות שלך בארץ? לא יודע. חברים? אין. משפחה? אין. עבודה? גם אין. איפה אתה הולך לישון? שכרתי דרך האינטרנט מיטה בדירה בדרום תל אביב".

בהמשך הוא סיפר כי "עד הארץ החברים דוברי האנגלית המשיכו להאיר לו פנים, וכשהגענו לארץ הוא הצטרף אלינו להתוועדות לרגל חזרתנו עם הרב גינזבורג, לאחר מכן הקפיצו אותו ל"מיטה בתל אביב" בשביל לגלות שזה חדר אפלולי שצריך להיכנס אליו דרך החלון".

החברים החדשים של מיכאל לא נתנו לו להישאר לבד, "בשבת הוא כבר היה אורח ביצהר אצל דוברי האנגלית שבינינו, תוך כמה שבועות הוא התחיל ללמוד בישיבה ביצהר , לאחר מכן בישיבה בירושלים. לא עברה שנה ומיכאל התארס עם רבקה גיורת מדרום אמריקה צאצאית מאנוסי ספרד שגם לה אין כלום בארץ".

אשתו הטריה של מיכאל, רבקה, הגיעה ממקסיקו לפני כשנה וחצי וגם היא השאירה את כל משפחתה מאחור, "אני אוהבת את ישראל ואני לא מרגישה בבית בשום מקום אחר", היא אומרת ל'כיפה' באמצע שמחת שבע הברכות שלה ושל מיכאל.

את דרכם המשותפת כזוג הם עוברים בימים אלו בירושלים, כשבין לימוד עברית הם גם מחפשים עבודה ממנה יוכלו לפרנס את משפחתם החדשה.

נוער יקיר שהפיק את החתונה

נוער יקיר שהפיק את החתונהצילום: הדס נבון

מי שפעל מאחורי הקלעים כדי שהחתונה תצא אל הפועלם הם חניכי שבט 'אורות' בסניף בני עקיבא שביקיר. "הכל החל כשאנחנו כשבט החדש ביישוב", מספר מלאכי חלמיש (15) ל'כיפה', "חשבנו באיזו דרך נוכל לתרום לסביבה". לבסוף החליטו חברי השבט מהיישוב בשומרון לארגן חתונה לזוג עולים חדשים, "פרסמנו הודעה בנושא ויומיים לאחר מכן התקשרו אלינו ממרכז גיור וביקשו שניפגש עם זוג שצריך עזרה בארגון חתונתם".

יש לציין כי לפני מספר שבועות פורסם, כי בקייטנה שנערכה ביישוב תרגלו ילדים צעירים שימוש בנשק שממנו הוצאו הנוקרים. לפי הדיווחים חלק מההורים זעמו על היוזמה וכינו אותה "קייטנת חמאס".

גורמים ביישוב שמחו על על הפקת החתונה של מיכאל ורבקה שנעשתה ביוזמת בני הנוער שלהם, "אם זו לא קייטנת  חמאס אז יש שקט הס?", תהה אחד מהם, "אז זהו, שלא כך צריך להיות. לפני חודש הרשת געשה על מה שלא ממש היה אצלנו ביקיר , וחבל. לא היה ולא נברא ותמונה אחת שהוצאה מהקשרה בראה מציאות מצערת. היום, כשאישי ציבור נחקרים, מחבלים משוחררים וגשרים נופלים, קורה דבר נפלא, והוא לגמרי בזכות ילדינו".

מלאכי מקפיד לציין כי כל גורם שהם פנו אליו נענה ברצון, "יקב פסגות סיפק את המקום, קייטרינג 'עץ הרימון' היו אחראים על האוכל במחיר מינימלי, להקת 'עלמא' נגנה והרקידה את המוזמנים, הדס נבון צילמה בהתנדבות מלאה וישראל וייל על נידב גם הוא את צילומי המגנטים".

לסיום מספרת רבקה כי כשהנערים מיקיר פנו אליהם, במטרה לעזור עם ארגון החתונה, הציפיות שלהם לא היו גבוהות. עם זאת, היא אומרת בסיפוק שהאירוע המשמח היה מעבר לכל מה שחלמו, "זה היה ממש כיף, לא חשבנו שזה יהיה ככה וזה היה הרבה יותר ממה שציפינו".

חבריהם קוראים למי שמעוניין לתת למיכאל ורבקה מתנת חתונה כדי לסייע להם ולעטוף אותם באהבה ולאפשר את התאקלמותם המהירה בארץ. פרטי החשבון של בני הזוג לתרומה: בנק ירושלים, מס' חשבון 510170251 , סניף 051 תל אביב. או בטלפון: 0587855793 (עמיחי)