יקהת רוזן ל'כיפה': "בכל פועלו אבי השתדל לקדש שם שמים"

בנו של הרב ישראל רוזן סיפר מעט על אביו שנפטר הלילה (ה'): "ניסה והצליח לחבר את ההלכה למעשה, את התורה לטכנולוגיה. אבא גם היה איש משפחה חם ותומך". הרב נהוראי: "האמת בערה בעצמותיו. היה רגיש שמבקש לפתור מצוקות של אנשים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/11/17 09:09 יג בחשון התשעח

יקהת רוזן ל'כיפה': "בכל פועלו אבי השתדל לקדש שם שמים"
הרב רוזן במכון צומת, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

הרב ישראל רוזן שנפטר הלילה (ה') לאחר מחלה בגיל 76, הותיר אחריו מורשת מפוארת שבני משפחתו גאים בה במיוחד. אחד מילדיו סופד הבוקר לאביו.

"בכל פועלו השתדל לקדש שם שמים", אומר ל'כיפה' בנו הסופר יקהת רוזן. לדבריו, הוא הרבה לעסוק בחיבורים שבין הרוח לחומר.

"הוא ניסה והצליח לחבר את ההלכה למעשה, את התורה לטכנולוגיה וכך גם כשעסק בכל נושא הגיור". לצד זה מדגיש יקהת, "אבא היה איש משפחה חם ותומך".

על התקופה האחרונה שבמהלכה הידרדרה בריאותו הוא אמר כי "בני המשפחה היו איתו מאז שחלה נסיגה במצבו הרפואי וחלק מבני המשפחה היו איתו עד לרגעיו האחרונים בבית החולים". 

הרב רוזן היה ממקימי מכון צומת, ייסד את מערך הגיור ברבנות הראשית, הגה את סדרת ספרי 'תחומין' ובמשך שנים רבות כתב והפיץ את השקפת עולמו שלדברי אוהביו והחולקים עליו הייתה מרעננת ולא תמיד שגרתית בנוף הרבני של הציונות הדתית.

יו"ר ארגון רבני ורבניות בתי הלל ורב מושב משואות יצחק, הרב מאיר נהוראי, מספר ל'כיפה' על היכרותו עם הרב: "זכיתי לעבוד עם הרב ישראל רוזן ולהתייעץ עמו רבות. הוא היה איש חזון פורץ דרך. עסק בשאלות הזמן ובפתרונות הלכתיים לשאלות הקשורות לעידן המודרני". לדבריו, הייתה בו ניגודיות ייחודית,"מצד אחד עמד בתקיפות על דעותיו. האמת בערה בעצמותיו ומצד שני רך ורגיש שמבקש לפתור מצוקות של אנשים מוגבלים תשושי כח על מנת שיוכלו לחיות בצורה סבירה בשבתות וימים טובים". 

עוד הוא אמר כי הרב רוזן "כאב את בעית הגיור של העולים מברית המועצות ועשה מעשה בכך שהקים את בתי הדין לגיור. איש חזון חולם חלומות שהצליח להגשים ולעשות והכל בענווה ולשם שמים. מכון צומת שהקים עסק גם בבעיות השעה של מדינת ישראל באמצעות מאמרים יסודיים ומעמיקים בסדרת הספרים 'תחומין".