יעל שבח: "כל מה שקרה מרגע הרצח - מעבר להבנתנו"

אלמנתו של הרב רזיאל הי"ד התייחסה לאישור הממשלה להסדרת המאחז, ואמרה: "אני לא באמת מבינה את משמעות ההחלטה אבל אני כן מבינה שיש פה כיוון חיובי". לדבריה: "יום משמח, לי אישית זה לא פותר את האבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/18 09:51 כ בשבט התשעח

יעל שבח: "כל מה שקרה מרגע הרצח - מעבר להבנתנו"
שמחה בבית משפחת שבח עם קבלת ההודעה על הסדרת חוות גלעד, צילום: מירי צחי, המועצה האזורית שומרון

"כל מה שקרה מרגע הרצח ועד עכשיו זה מעבר להבנתנו", כך אמרה הבוקר (ב') יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, בריאיון לגל"צ שעסק באישור הממשלה להסדרת חוות גלעד. בתגובה לטענה כי האישור רק מורה לשר הביטחון לעסוק בנושא אך טרם ברור משפטית אם ניתן להסדיר את אדמות המאחז, אמרה שבח: "אני לא באמת מבינה את משמעות ההחלטה אבל אני כן מבינה שיש פה כיוון חיובי".

לדבריה, "זה מאוד מרגש מצד אחד אבל גם מאוד עצוב שזה קרה דווקא בנסיבות כאלה. בכל זאת זה היה מאוד משמח וניסינו כמה שיותר לשמוח. אין ספק שלאורך ההיסטוריה אנחנו נזכור את היום הזה כיום מאוד משמח. כרגע קצת קשה להביא את זה לידי ביטוי.

היא הוסיפה כי "זו תשובה לאומית מאוד מאוד חזקה להקים יישוב בעקבות רצח, במיוחד שהרצח הזה היה על רקע לאומני", אך ציינה כי "לי אישית זה לא פותר את האבל. התחושות לא קלות. חווים את האובדן והחוסר כל רגע ורגע, אבל ממשיכים הלאה. סוחבים את הכאב לתוך הלב ולומדים לחיות איתו.

"כל מה שקרה מרגע הרצח ועד עכשיו זה מעבר להבנתנו. גם על הרצח עצמו אני מסתכלת בהיבט הפרטי ולא מבינה - למה הוא, למה עכשיו, מה אני קשורה לכל זה? אני רק יכולה להגיד שאני בן אדם מאמין ואני מאמינה שיש פה מהלך הרבה יותר גבוה מההבנה הפרטית שלי ומההבנה הפוליטית שלי".

שבח ציינה כי "אני לא באמת מבינה מה המשמעות של ההחלטה שעברה אתמול אבל אני כן מבינה שיש פה כיוון חיובי. אנחנו רואים בו משהו שלאורך זמן נזכור אותו כמהלך היסטורי חשוב וחיובי שקרה בארץ ישראל. מה הולך לקרות בפרקטיקה? אין לי מושג. האם זה יהיה טוב? אין לי מושג. האם בסוף יהיה טוב? בסוף יהיה טוב, את זה אני יודעת".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן