יעלון לרבנים: "אשמח לדעת שדברי הרב סדן הוצאו מהקשרם"

שר הביטחון לשעבר ענה למכתבם של רבני ישיבת הר עציון, שמחו על ביקורתו נגד ראש מכינת עלי. "גם לא אהבתי את התייחסותו המקלה בנושאים של טוהר מידות בהתנהלות רה"מ", הוסיף

חדשות כיפה דויד ליבנה 13/03/18 20:09 כו באדר התשעח

יעלון לרבנים: "אשמח לדעת שדברי הרב סדן הוצאו מהקשרם"
יעלון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"אשמח לדעת שדברי הרב סדן הוצאו מהקשרם", כך כתב היום (ג') שר הביטחון לשעבר משה יעלון, במכתב תגובה לרבני ישיבת הר עציון, שמחו על ביקורתו כלפי ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן.

הבוקר שלחו הרבנים יעקב מדן, אמנון בזק ועמיחי גורדין מישיבת הר עציון שלחו מכתב חריף ליעלון, שבו כתבו בין היתר: "כאב לנו שהצטרפת לרצח האופי נגד הרב סדן. דבריך כאבו לנו שבעתיים דווקא בשל היכרותך האישית רבת השנים עם הרב סדן, השקפת עולמו ומפעליו". 

יעלון ענה לדברים, וכתב: "קיבלתי מכתבכם בהקשר לתגובתי לדברים שהושמעו לי במהלך ריאיון בתוכנית טלוויזיה, ושנאמרו על ידי הרב אלי סדן ביחס לנשים ומקומם בבית ובחברה. כפי שאמרתי בתוכנית במענה לשאלה, אני מכיר אישית את הרב אלי סדן מאז הקמת המכינה הקדם צבאית בני דוד שבעלי, חלוצת המכינות הקדם צבאיות והנני מוקיר את פועלו החשוב בהעמדת דורות של תלמידים, לוחמים, מפקדים ואזרחים טובים. לכך גם התייחסתי בתגובתי לדבריו.

"יחד עם זאת ובכבוד המתבקש, אינני מקבל ואינני מסכים עם דבריו, ודברי רבנים אחרים שהושמעו בפני חניכי המכינה, ושמעתי בשנה האחרונה באמצעי התקשורת, ביחס לנשים בכלל, ושילוב נשים בצה"ל בפרט. לכך התייחסתי בביקורת בתגובתי. אשמח לדעת שהדברים שהושמעו אינם נכונים, או הוצאו מהקשרם".

יעלון ניצל את ההזדמנות כדי למתוח ביקורת בנושא אחר: "בהזדמנות זו אוסיף, שגם לא אהבתי (בלשון המעטה) את התייחסותו המקלה של הרב אלי סדן, כמו גם של רבנים אחרים, בנושאים של טוהר מידות בהתנהלות ראש הממשלה".

לסיום כתב: "הנכם מוזמנים ורצויים בכל עת בצל קורתי על מנת ללבן יחדיו את האתגרים העומדים
בפנינו להביא לאחדות ישראל ולחיזוק היכולת ההדדית של המגזרים השונים בחברה,
לקבלה והכלה הדדית. ואסיים בברכת 'תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם, שנאמר וכל בנייך לימודי ה' ורב שלום בנייך'".