יו"ר הפורום לחוסן צה"ל: "הבעייתיות שבשילוב בנות בגדודים הקרביים, לא קשורה למעשיו של מג"ד זה או אחר"

אל"מ במיל' רז שגיא, מבקש לא לבסס את ההתנגדות לשירות נשים כלוחמות על סיפור השעייתו של מג"ד קרקל, "טוב נעשה כולנו, אם לא ננצל אירוע מצער שכזה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/07/17 12:21 יז בתמוז התשעז

יו"ר הפורום לחוסן צה"ל: "הבעייתיות שבשילוב בנות בגדודים הקרביים, לא קשורה למעשיו של מג"ד זה או אחר"
יו"ר הפורום לחוסן צה"ל רז שגיא, צילום: צילום מסך

מי שמתנגד רבות לשילובן של נשים כלוחמות, הוא אל"מ במיל' רז שגיא. הבוקר (שלישי) הוא התייחס לדבר השעייתו של מג"ד קרקל, על שקיים מערכת יחסים עם קצינה מהגדוד, וביקש שלא לקשר בין משנתו למקרה

שגיא, המשמש כיו"ר הפורום לחוסן צה"ל, אמר כי "טוב נעשה כולנו, אם לא ננצל אירוע מצער שכזה, שאפילו אין אנו יודעים עדיין את טיבו האמיתי, בכדי להסיק מסקנות פזיזות בדבר שילובן של הלוחמות בגדודים המעורבים".

לדבריו, התנגדותו לנשים כלוחמות נשענת על בסיס שונה ורחב הרבה יותר, "הבעייתיות שבשילוב בנות בגדודים הקרביים, לא קשורה למעשיו של מג"ד זה או אחר, אלא לעובדה שחצי מהלוחמות נפצעות פציעות קשות במהלך המסלול, דבר שמסכן את הלוחמות במידה בלתי סבירה ומביא להנמכת סרגל המאמצים ואיתו גם לפגיעה במוכנות היחידות לרגע המבחן".

כזכור מוקדם יותר פורסם כי סא"ל אלעד כהן, שמפקד על גדוד קרקל המעורב בשנתיים האחרונות, הושעה על ידי אלוף פיקוד דרום ל-30 יום. סיבת ההשעייה היא יחסים אסורים שקיים בהסכמה עם קצינה הכפופה לו, תוך ניצול יחסי מרות.