יוסי ביילין תומך משמאל: "גבאי צודק"

איש השמאל הוותיק סבור שכוונתו של יו"ר העבודה שלא לפנות יישובים היא רצינית ולא נועדה לצרכים פוליטיים, "הוא יעמוד על כך שמתנחלים שירצו בכך, יורשו להמשיך לחיות בבתיהם כאזרחי ישראל ותושבי פלשתין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/10/17 09:35 כח בתשרי התשעח

יוסי ביילין תומך משמאל: "גבאי צודק"
תומך באמירות של גבאי. ביילין, צילום: פלאש 90. אמיר לוי

גורמי שמאל רבים תקפו את הצהרת יו"ר העבודה, אבי גבאי, לפיה הוא לא מתכוון לפנות התנחלויות גם במסגרת הסכם שלום. מי שדווקא נחלץ הבוקר (רביעי) לעזרתו הוא לא אחר מאשר אחד מאנשי השמאל הגדולים, חבר הכנסת לשעבר וממובילי הסכם אוסלו, יוסי ביילין.

"יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, צודק בדבריו באשר לעתיד ההתנחלויות", כתב ביילין במאמרו בעיתון 'ישראל היום' והוסיף כי הוא מקווה שבהסדר עתידי כשיבשילו התנאים, "הוא יעמוד על כך שמתנחלים שירצו בכך, יורשו להמשיך לחיות בבתיהם כאזרחי ישראל ותושבי פלשתין, ויכבדו את חוקיה של המדינה הפלשתינית שתוקם".

אבי גבאי

אבי גבאיצילום: תומר ניוברג פלאש 90

בהמשך הוא כתב שמפעל ההתיישבות כולו קם במטרה למנוע את חלוקת ארץ ישראל ולמרות שציין כי הדבר לא תמיד צלח, "ממשלת בגין, שפינתה את כל היישובים הישראליים בחצי האי סיני, כולל ימית, וממשלת אריאל שרון שפינתה את כל היישובים הישראליים מרצועת עזה", הוא ניתח את עמדתו של גבאי ואמר שיו"ר העבודה בעצם מציע למתיישבים להישאר ביישובם בהסכמת המדינה הפלשתינית ומבלי שהחוק הישראלי יחול עליהם.

לסיום הוא כתב כי יש לקחת ברצינות את דברי גבאי ולא לייחס לו ניסיונות לשאוב קולות מנתניהו, כפי שטענו בימין, "מי שעמד בראש צוות המו"מ הפלשתיני בשנים שבהן התקיים מו"מ כזה, אחמד קריע (אבו עלא), רה"מ הפלשתיני לשעבר, אמר בפומבי בהופעה בגני התערוכה בת"א כי הוא מוכן לכך שכל ההתנחלויות יישארו, וכי ישראלים שירצו להמשיך ולחיות בהן, במסגרת המדינה הפלשתינית, יורשו לעשות זאת. אז כדאי להאזין לגבאי בתשומת לב.