יום הזיכרון או שבת? מכבי ת"א תיאלץ לבחור

במקרה שתעפיל לשלב רבע גמר היורוליג עלולה מכבי להתחיל את סדרת ההצלבה בערב יום הזיכרון. אם תחל לשחק ביום שלאחר מכן והסדרה תתארך ליותר משלושה משחקים, היא עלולה לארח ביד אליהו בשישי בערב

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/18 13:18 ו בשבט התשעח

יום הזיכרון או שבת? מכבי ת"א תיאלץ לבחור
מכבי תל אביב, צילום: מאור קינסבורסקי/פלאש 90

עם השתפרות סיכוייה לעלות לשלב רבע גמר היורוליג, עלולה להיכנס מכבי תל אביב בכדורסל לבעיה: אם תזיז משחק שמתוכנן לערב יום הזיכרון היא עלולה למצוא את עצמה משחקת ביד אליהו בערב יום שישי, לאחר כניסת השבת.

ב"ישראל היום" פורסם הבוקר (ב') כי משחקי ההצלבה אמורים להתחיל ביום שלישי 17 באפריל, שהינו ליל יום הזיכרון, תאריך שככל הנראה הקבוצה תבקש להימנע מלשחק בו. אם מכבי ת"א אכן תעפיל לשלב זה, היא ככל הנראה תשחק בחוץ את שני המשחקים הראשונים בסדרה של הטוב מ-5, ותארח את שני משחקי הבית - השני מביניהם רק אם יהיה צורך - בשבוע שלאחר מכן.

את ארבע הסדרות בשלב ההצלבה נהוג לחלק ולקיים אותן בימים זהים בשבוע שלאחר מכן - שלישי וחמישי או רביעי ושישי. אם סדרת ההצלבה של מכבי ת"א תחל ביום רביעי, 18 באפריל, אז גם משחקים 3 ו-4 בסדרה יתקיימו בימים רביעי ושישי.

כלומר, במקרה שהסדרה תתארך מעבר לשלושה משחקים, עלול משחק מספר 4 להתקיים בליל שבת ביד אליהו. עד כה היורוליג נוהג לכבד את בקשתה של מכבי שלא לקיים משחקי בית בליל שבת, אלא בימי חמישי בערב.

במועדון אמרו כי "בקיץ האחרון שלחנו לראשי היורוליג את רשימת הימים שבהם איננו יכולים לשחק או לארח משחקים. אם נעלה לשלב הבא, ניכנס יותר בעובי הקורה באשר לתאריכי המשחקים".