יוגב לשקד: הפסיקי לבלום הצעות חוק שלי בנושאי מחבלים

חבר הבית היהודי טען כי משרד המשפטים, בראשו עומדת חברתו לסיעה, בלם בעבר 2 הצעות חוק שהגיש בנושא גירוש משפחות מחבלים והריסת בתיהן, "קל לדבר על צעדי הרתעה. אני קורא לשרה שקד לקדם את שני החוקים בוועדת השרים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/03/18 10:28 ו בניסן התשעח

יוגב לשקד: הפסיקי לבלום הצעות חוק שלי בנושאי מחבלים
קורא לעזרתה של השרה. יוגב ושקד, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ מוטי יוגב קרא היום (רביעי) לשרת המשפטים איילת שקד לפעול לקידום 2 הצעות חוק שהגיש בעבר ולפיהן יוטלו 2 סנקציות מיידיות על משפחות מחבלים.

"קל לדבר על צעדי הרתעה", הוא טען וציין כי מי במשרדה של חברתו לסיעה בולמים הצעות מעשיות שהעלה, "הצעות החוק כבר מוכנות ומחכות לקידום. לצערי משרד המשפטים עיכב אותן בוועדת השרים לענייני חקיקה. אלו צעדים שהוכחו כמונעים טרור".

מדובר בשתי הצעות שיזם חבר הבית היהודי כבר בשנת 2016, כשאחת מהן מציעה לגרש באופן מיידי משפחות של מחבלים. "בגירוש מיידי של משפחת המחבל הרוצח יש הרתעה והיא מצילת חיים", נכתב בדברי ההסבר, "אך כשההליך המשפטי נמשך שבועות וחודשים, ההרתעה אובדת. בגירוש מאוחר אין הרתעה, אלא רק גרימת כעס והתססה בקרב בני המקום והסביבה".

בית המחבל

בית המחבל בהריסהצילום: דובר צהל

ההצעה השנייה חותרת לביצוע הריסת בתי המחבלים לא יאוחר מ-72 שעות לאחר ביצוע הפיגוע, כשגם בדברי ההסבר ליוזמה זו טענו יוגב וחברי כנסת נוספים כי ההליך המשפטי מעקר את עניין ההרתעה.

לדברי ח"כ יוגב, "ארגז הכלים להרתעת המחבל הבודד, כולל לדעת הגורמים המקצועיים את הריסת ביתו של המחבל, את הריסת בית משפחתו הקרובה בתוך 72 שעות, ואת גירוש משפחתו, גם אם זה רק בתוך יהודה ושומרון".

עוד הוא אמר כי "צעדים אלו מערערים ומרתיעים. הגשנו בשני תחומים אלו הצעות חוק שנבלמו על ידי משרד המשפטים. אני קורא לשרת המשפטים לקדם את שני החוקים בוועדת השרים מיד עם התכנסות מושב הקיץ, לאשר את שני החוקים הללו ולקדם את חקיקתם, כדי להציל חיים בישראל".

מלשכתה של שרת המשפטים טרם התקבלה תגובה.