יוגב: להקים חזית דתית מאוחדת לשמירה על השבת

חבר הכנסת מהבית היהודי התייחס למתח סביב סוגיית השבת באשדוד, וקרא לזרמים הדתיים השונים להתאחד כדי להשפיע בנושא במישור הפוליטי. על חקיקת חוק המרכולים אמר: "הוא רע מאוד, פספסנו אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/18 14:39 כא באדר התשעח

יוגב: להקים חזית דתית מאוחדת לשמירה על השבת
מוטי יוגב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

"חוק המרכולים הוא חוק רע מאוד", כך אמר אמש (ד') ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי במהלך כנס של ארגון "חותם" שהתקיים באשדוד תחת הכותרת ''אוהבים את השבת''. הכנס נערך במטרה לעודד ולתמוך בעסקים שלא יעבדו ביום המנוחה, זאת בתגובה למחאה מצד תושבים חילונים שמבקשים לאפשר פתיחת עסקים בשבת.

"למה אפשר להגיע בעיר אשדוד? לאיזה כפייה או לא כפייה? מה לסגור או לסגור? אני לא אכנס לפרטים. חוק המרכולים הוא חוק רע מאוד. בעיה שלנו שאין לנו נגיעה, נגיסה במשרד הדתות או במשרד הפנים", אמר יוגב.

"החוק הוא רע מאוד, משום שהוא אומר: 'שלשר הפנים יש את הסמכות לסגור'. ואם שר הפנים של הממשלה הבאה יהיה מישהו מיש עתיד שלדעתו יהיה צריך להיות פתוח? אז הוא יפתח. זה לא חוק של מהות. זה חוק שנותן כוח לשר הפנים הנוכחי. היה צריך חוק של מהות. פספסנו אותו, פספס אותו מי שהיום שר הפנים. צריך לומר את הדברים בבהירות", הוסיף. 

לדבריו, "צריך שפה באשדוד תתאחדו כולכם ושיהיה פה כוח גדול, ציוני דתי, חזית דתית, גם החרדים, גם מש"ס וגם מהאחרים, כדי שהשפעה של כל שומרי השבת גם המסורתיים שרוצים שיהיה צביון לשבת, שיהיה כוח גדול כזה.

"אולי צריך לעשות חזית דתית, הבית יהודי ואחרים נוספים, כדי שכל אותם ערכים נצליח גם בכוח הפוליטי ובמועצת העיר להנחיל אותם יותר גם לבתי המסחר גם לתחבורה וגם לדברים האחרים על מנת שהשבת הציבורית גם באשדוד תשמר יותר ויותר".

רבה של אשדוד, הרב יוסף שיינין, הוסיף: "לא לוותר על השבת. חס ושלום. אנחנו צריכים את השבת. השבת זה הלב שלנו. השבת זה הלב של עם ישראל. צריך לחזק את השבת. בכל מקום שהוא אפשרי אצלנו, ברחובותינו ובביתנו לפחות במרקם הציבורי של העיר ושל הארץ.  

"יחד עם זאת, לזכור שכולנו אחים ולשמור על אחדות ועל אהבה. יש לנו רק לרחם ולחמול על אלה שטועים בדרכם ולא מקיימים. אין לנו מה לכועס אליהם כי הם לא למדו ולא לימדו אותם. להתפלל עליהם, לרחם עליהם ולקרב אותם בהסברה 'בדרכי נועם וכל נתיבותיה השלום', ועל כך בעזרת ה' אנחנו נזכה שהשבת תתחזק, האחדות תתחזק ונזכה בביאת משיח צדקנו במהרה".