יהודה הראל זכה בפרס ישראל

ועדת הפרס ציינה בנימוקיה כי "הראל הוא אבי ההתיישבות הישראלית בגולן, אחד ממפעלי ההתיישבות הציונית המפוארים ביותר". השר בנט בירך: "יהודה הוא התגלמות ארץ ישראל היפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/18 12:46 ג בניסן התשעח

יהודה הראל זכה בפרס ישראל
טקס הענקת פרס ישראל, צילום: יונתן סידל, פלאש90

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע היום (ב') על זכייתו של יהודה הראל בפרס ישראל למפעל חיים בתחום החקלאות וההתיישבות. הראל הוא איש ארץ ישראל השלמה, ממקימי גוש אמונים, ובעבר היה חבר בוועד נגד מסירת הגולן בתקופת ממשלת רבין.

ועדת הפרס, בראשותה של השופטת בדימוס שרה פריש, שבה חברים איריס ראור-ברץ, דוד בארי, אבי בלשניקוב והאלוף במילואים יפתח רון טל, ציינה בנימוקיה כי "יהודה הראל הוא אבי ההתיישבות הישראלית בגולן, אחד ממפעלי ההתיישבות הציונית המפוארים ביותר. הוא עלה לרמת הגולן, מיד לאחר מלחמת ששת הימים, היה ממקימי קיבוץ מרום הגולן ושותף פעיל בהקמת רבים מיישובי הגולן.

"איש חזון ומעשה אשר הפך את רמת הגולן משדה בזלת וקרב לאזור שוקק חיים; מקום של עשייה חקלאית ציונית במלוא מובן המילה".

השר בנט בירך את הרל, וצייץ בטוויטר: "בישרתי כעת ליהודה הראל על זכייתו בפרס ישראל לחקלאות והתיישבות בשנת ה-70 למדינה. יהודה הוא אבי ההתיישבות הישראלית בגולן. איש חזון שהפך את רמת הגולן משדה בזלת וקרב לאזור שוקק חיים. בעיניי, יהודה הוא התגלמות ארץ ישראל היפה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן