טרגדיה ברכסים: פעוט כבן שנתיים נשכח ברכב ומת

צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו של הילד שנמצא לבדו ברכב ביישוב שממוקם סמוך לקריות. המשטרה פתחה בחקירת האירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/18 14:35 ט באייר התשעח

טרגדיה ברכסים: פעוט כבן שנתיים נשכח ברכב ומת
זירת האירוע ברכסים, צילום: איחוד הצלה

פעוט כבן שנתיים מת היום (ג') ביישוב רכסים הסמוך לקריות, לאחר שנשכח ברכב וככל הנראה שהה שם במשך כמה שעות. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו משטרת ישראל פתחה בחקירת האירוע.

חובש רפואת חירום במד"א, חיים אטיה, סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי בסמוך לרכב את הפעוט מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה שכשהוא חם מאוד למגע. סיפרו לי שהוא שהה מספר שעות ברכב הסגור. ביצענו בו פעולות החייאה אבל הוא היה עם סימני מכת חום ולא סימני חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותו ע"י פרמדיק של מד"א".

במד"א שבים ומזכירים לציבור כי יש לבדוק שוב ושוב בכל נסיעה את המושב האחורי ולוודא את שלומם של הילדים וכי אף אחד מהם לא נשכח ברכב. בנוסף, מבקשים במד"א מהציבור לשים לב למכוניות חונות במהלך היום. יצוין, כי תשומת לב מוגברת של הציבור כולו יכולה להציל את חייהם של פעוטות רבים.

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2018-2008 אירעו 661 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב. 30 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד. 

בשנת 2018 מתו 3 ילדים מהשארה או הילכדות ברכב (כולל המקרה הנוכחי) ובשנת 2017 מתו 3 ילדים מהשארה או הילכדות ברכב. משנת 2008 מתו 30 ילדים מהשארה או הילכדות ברכב. קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 0-3 (כ- 76% מכלל המעורבים בהיפגעות), כאשר פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ- 44% מכלל המקרים המעורבים.

אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, אמרה: "לא חלפו ארבעה חודשים מתחילת השנה וכבר אנו מונים שלושה מקרי מוות שניתן היה למנוע. שכחה ברכב זאת טרגדיה נוראית וחשוב מאוד לזכור כי האירוע הזה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו. אנו קוראים לציבור ההורים, בייחוד עכשיו עם עליית הטמפרטורות, להבין כי חייבים לנקוט אמצעי בטיחות על מנת למנוע את המקרה הבא".