טראמפ שוקל לאפשר את הגעת ג'ונתן פולארד לארץ

מתחזקות ההערכות כי נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ יגיע לפתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים בחודש הבא. כמו כן, נשקלת האפשרות לאפשר לג'ונתן פולארד להגיע ישראל לרגל האירוע.

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/18 21:50 יד באייר התשעח

טראמפ שוקל לאפשר את הגעת ג'ונתן פולארד לארץ
צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

מתחזקות ההערכות כי נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ יגיע לפתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים בחודש הבא. מדיווח "חדשות 2" עולה כי טראמפ עצמו מעוניין בכך מאוד ותומכיו פועלים למען קידום העניין. כמו כן, הוא אף שוקל להתיר את הגעתו של ג'ונתן פולארד לכבוד האירוע. על פי הערכות, מי שיעמוד בראש המשלחת יהיה מזכיר המדינה - מייק פומפאו השוהה בימים אלו בישראל. כחלק מהכשרת המבנה לשימוש השגרירות, אישרה עיריית ירושלים העברת תקציב על סך - 6 מיליון שקלים לצורך סלילת כביש מילוט ממבנה השגרירות, כפי שדרשו האמריקנים.

מוקדם יותר הערב פנה שר התחבורה והמודיעין - ישראל כץ לנשיא ארה"ב בבקשה לאפשר למרגל לשעבר, ג'ונתן פולארד לעלות לישראל, זאת למרות שטרם הוסרו ממנו ההגבלות שהוטלו עליו עם שחרורו מהכלא לאחר 30 שנה. 

במהלך ועידת הדיפלומטים השביעית של "הג'רוזלם פוסט" התייחס כץ להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ואמר: "בזכות החלטתו האמיצה והצודקת של הנשיא טראמפ, בימים הקרובים נחגוג את העברת השגרירות לירושלים. כדי להפוך את החגיגה לשמחה עוד יותר גדולה, אני פונה לידידנו הנשיא דונאלד טראמפ לאפשר לג׳ונתן פולארד לעלות לישראל ולחגוג יחד עמנו בירושלים".