טראמפ הודיע ליו"ר הרשות: בכוונתי להעביר השגרירות לירושלים

לקראת ההכרזה על המהלך מחר, ערך נשיא ארה"ב סבב שיחות, בין היתר לראש הממשלה נתניהו, מלך ירדן ואבו מאזן. מלשכת יו"ר הרשות נמסר: "עלולות להיות השלכות קשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/17 19:28 יז בכסלו התשעח

טראמפ הודיע ליו"ר הרשות: בכוונתי להעביר השגרירות לירושלים
נתניהו וטראמפ. הלחץ מתחיל להשפיע?, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

לקראת הכרזתו הצפויה מחר על כוונתו להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים, ערך היום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סבב של שיחות טלפון.

טראמפ שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה השני וגם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

לאחר השיחה, פרסמה לשכת יושב ראש הרשות הפלסטינית הודעה, לפיה בשיחה אבו מאזן הזהיר את טראמפ כי מדובר במהלך "מסוכן". יו"ר הרשות אמר לנשיא ארה"ב: "עלולות להיות השלכות קשות להחלטה זו על תהליך השלום ועל היציבות והביטחון במזרח התיכון ובעולם כולו".

אבו מאזן הדגיש בשיחתו עם טראמפ, את עמדת הרשות, לפיה לא תהיה מדינה פלסטינית ללא בירה במזרח ירושלים.

עד כה, ההערכה המרכזית בסביבת נתניהו, היתה כי טראמפ יימנע בשלב זה מלהעביר את השגרירות בפועל ויחתום על דחיית המהלך בחצי שנה, אך ימסור הצהרה על הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

היום החלו להגיע תגובות נגד המהלך האמריקני מצד מדינות אירופה.

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני אמרה: "אנו רואים חשיבות גדולה בהימנעות מכל פעולה הפוגעת במאמצים לשלום - ולא חותרת למצוא פיתרון למעמדה העתידי של ירושלים כבירת ישראל וכבירת המדינה הפלסטינית", אמרה מוגריני. היא ציינה כי בשבוע הבא היא תיפגש בבריסל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותאמר לו דברים דומים.

שר החוץ של גרמניה היה חריף יותר כשהזהיר כי אם יהיה מהלך של הכרה בירושלים, "הממשל הגרמני יצטרך להבהיר למדינות חברות שיש גבול לסולדיריות שנוכל להפגין".

הוא גם ציין כי האמריקנים לא מתאמים עמדות בנושא עם מדינות אירופה, ועל כן ההשלכות של המהלך יכולות להיות שליליות בלבד, כלשונו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן