טענה: צה"ל הודיע על הפסקת מימון רכבי הקב"טים בהתיישבות

על רקע המציאות הביטחונית הקשה ביהודה ושומרון, כפי שהציג ראש השב"כ, הודיע פיקוד העורף כי יפסיק להשתתף בתקצוב הרכבים במספר מועצות וערים כמו אפרת, אלפי מנשה ובית"ר עילית. דו"צ: "נעשו התאמות בין כמות הרכבים לכמות הרבש"צים ביישוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/17 20:23 ז בטבת התשעח

טענה: צה"ל הודיע על הפסקת מימון רכבי הקב"טים בהתיישבות
יהיו פחות רכבי ביטחון בהתיישבות?, צילום: פלאש 90

צה"ל יפסיק לממן את רכבי קציני הביטחון של המועצות המקומיות והעיריות ביהודה ושומרון, כך הודיעו היום (ב') בפיקוד העורף לקב"טים.

לפי הדיווח של 'ישראל היום' מועד הפסקת תקצוב הרכבים יכנס לתוקף התחילת 2018, קרי החל מהשבוע הבא.

מדובר ב-18 רכבים של קציני הביטחון באפרת, אלפי מנשה, מודיעין עלית, בית"ר עילית ועוד. בהתיישבות ציינו כי המהלך מגיע בתקופה מאוד מתוחה ובעייתית מבחינה ביטחונית.

אתמול חשף ראש השב"כ, נדב ארגמן בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי ארגונו סיכל השנה "400 פיגועים משמעותיים. מתוכם 13 פיגועי התאבדות, 8 פיגועי חטיפה, 94 פיגועי הקרבה. 1,100 סיכולים של מפגעים בודדים פוטנציאליים. 54 פיגועים של מפגעים בודדים הצליחו השנה, מול 108 בשנה הקודמת. היקף הסיכולים מרשים, אבל זו רק דוגמה וזה מסביר את היקף הטרור שמתרחש מתחת לפני השטח".

עד היום השתתף פיקוד העורף באחזקת הרכבים ועזר במימון רכישתם כל חמש שנים. עם זאת, גורם המעורה בנושא מסר ל'כיפה' כי אחזקת רכביהם של קציני הביטחון נמצא באחריות המועצות המקומיות בלבד ופיקוד העורף רק עוזר באחזקתם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כבכל שנה צה"ל בוחן תשלום הניתן לאחזקת רכבי רבש"צים אל מול כמות הרבש"צים הפועלים בפועל ביישוב". עוד נכתב כי "לאחר בדיקה, נעשו התאמות בין כמות הרכבים להם מספקים תשלום אחזקה לבין כמות הרבש"צים ביישוב".