טענה נגד ראש מועצת אלקנה: מתנגד לעיר החדשה כי הוא חושש לכיסאו

למרות ההתנגדות הנחרצת של ראש מועצת אלקנה נגד הקמת עיר חדשה בשומרון, מתברר כי במהלך בקמפיין הבחירות שלו, הוא דווקא תמך ברעיון. גורמים בשומרון: "הוא מתנגד כי הוא חושש לכיסאו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/17 11:51 טז בכסלו התשעח

טענה נגד ראש מועצת אלקנה: מתנגד לעיר החדשה כי הוא חושש לכיסאו
בניה ביהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

ביו"ש המשיכו לענות לביקורת של ראש מועצת אלקנה, על איחוד הרשויות לכדי עיר בשומרון, כשראש אחד היישובים אמר היום (שני) כי המהלך הוא טוב להתיישבות. בנוסף לכך גורמים בהתיישבות טענו כי דווקא גדול המתנגדים למהלך, אסף מינצר, תמך בו בזמן מערכת הבחירות האחרונה.

"הקמת עיר תהיה טובה לכולם", אמר יו"ר הישוב עץ אפרים רפי חדד והוסיף "אנחנו בעד איחוד רשויות. זה נושא שמדברים בו כבר שנים והוא נכון לכולם".

עמדת מינצר לפני שהתנגד

עמדת מינצר לפני שהתנגדצילום: ללא קרדיט

דבריו של חדד הגיעו על רקע הטענות החריפות של ראש מועצת אלקנה מינצר על כך שהקמת העיר החדשה בשומרון, ביוזמת שר הפנים אריה דרעי, היא אחיזת עיניים, "חבריי אנא אל תתבלבלו", הוא כתב לראשי רשויות ביו"ש, "מדובר בקמפיין מוזמן ומתוזמן בניהולו של יוסי דגן לאיחוד רשויות והכל במטרה להיפטר מתושבי שערי תקווה ועץ אפרים בשל חובות אדירים בינם לבין מועצת שומרון ומתוך חשש שיבולע לו מהם בבחירות הקרובות".

גורמים בכירים בהתיישבות טענו כי במערכת הבחירות האחרונה, מינצר עצמו תמך באיחוד רשויות ואף הניע את המהלך. לדבריהם, התנגדותו הנוכחית נובעת מכך שהוא חושש לאבד את כסאו ולא יבחר לתפקיד ראש העיר החדשה מאחר ותושבי אלקנה מהווים שיעור קטן יחסית באיחוד המסתמן. בנוסף לכך הם טענו כי בדוחות של משרד הפנים נחשף כי מצבה של אלקנה מבחינה כלכלית רע יותר משאר הישובים שמועמדים לאיחוד.

על הטענה של מינצר, לפיה הוא מתנגד למהלך מכיוון שהישוב עץ אפרים נמצא בגרעון אמר יו"ר היישוב כי המציאות שונה, "אני מבקש להדגיש שהישוב עץ אפרים מאוזן כלכלית. צר לי שראש רשות מכהן מוציא דברים לא מדוייקים בנושאי חינוך ובכלל על שכניו".

"המהלך הזה יקרה" אמר גורם בכיר בהתיישבות "כי זה מה שטוב למדינת ישראל ולעתיד ההתיישבות. אינטרסים פוליטיים צרים לא יוכלו לעצור את זה".

שינה את דעתו? מינצר במערכת הבחירות האחרונה

שינה את דעתו? מינצר במערכת הבחירות האחרונהצילום: ללא קרדיט