טענה: החיילים הדתיים לא סירבו לצאת לקורס מפקדי טנקים

מבדיקת 'כיפה' עלה כי לוחמי השריון הדתיים מחטיבה 188 הסבירו למפקדיהם, כי במידה וייאלצו לשרת עם בנות במסגרות המצומצמות הם יוותרו על הקורס הפיקודי. לאחר שהובהר להם כי מדובר ביחידות נפרדות הם החליטו לצאת להכשרה

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/02/18 12:41 יג באדר התשעח

טענה: החיילים הדתיים לא סירבו לצאת לקורס מפקדי טנקים
סרבנות או שיתוף פעולה? חייל מתפלל ליד טנק, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הבוקר (רביעי) פורסם כי מספר לוחמי שריון דתיים סירבו לצאת לקורס מפקדי טנקים מחשש שישרתו עם בנות. מבדיקת 'כיפה' עלו טענות כאילו לא היה מדובר בסירוב אלא בבירור מקדים שנעשה בשיתוף פעולה בין חיילי ישיבות ההסדר והמפקדים.

לפי הדיווח בגלי צה"ל סירבו מספר חיילי שריון מחטיבת 188 לצאת לקורס הפיקודי, זאת על רקע כוונת צה"ל לשלב כבר בחודש הקרוב בנות במסגרת הכשרת מפקדי טנקים.

עם זאת, ממידע שהגיע לידי 'כיפה' עלו טענות מהשטח לפיהן המציאות מורכבת ושונה. לאחר שהחיילים הבינו כי הם עומדים לצאת לקורס ולאור הפרסומים בדבר הכוונה לשלב בו לוחמות שריון, הם פנו למפקדיהם וניסו לברר זאת.

במהלך הבירור אמרו הלוחמים הדתיים כי במידה ובמסגרת הקורס הם יהיו צפויים לשרת ביחידה מעורבת מבחינה מגדרית, הם לא יוכלו לעשות זאת מבחינה הלכתית-דתית ויבקשו שלא לצאת להכשרה. אולם, לאחר שהובהר להם שאכן יהיו בנות בקורס אך המסגרות המצומצמות יהיו נפרדות הם החליטו לצאת להכשרת מפקדי הטנקים.

גדוד מעורב. תמונת ארכיון

גדוד מעורב. תמונת ארכיוןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

יש לציין כי בשיא סערת פקודת השירות המשותף, הודיעו מרבית הגורמים והזרמים בציונות הדתית כי מבחינה הלכתית יש איסור על לוחמים דתיים לשרת עם נשים באותן יחידות שטח קטנות, כפי שקיים למשל בגדודים המעורבים.

לפני כשנה פרסם ארגון רבני ורבניות בית הלל נייר עמדה בנושא בו נכתב בין היתר כי "ישנן בצבא מספר יחידות קרביות כדוגמת גדודי הבט"ש המעורבים (קרקל, אריות הירדן וכיו"ב) שטרם מצאנו פתרונות כיצד ניתן ליישם שם את ההפרדה הנדרשת, ולכן כיום אסור לשרת בהן".

בנוסף, גם בפקודת השירות המשותף נכתב כי לא ניתן לחייב חייל דתי לשרת ביחידות השטח המעורבות, ובעדכון האחרון של הפקודה צוין כי גם בנושא קצינים ואנשי קבע הנושא יעמוד בפני בחינת כל מקרה לגופו.

בדובר צה"ל טרם הגיבו לפניית 'כיפה'.