חרם היין של קנדה על ישראל

בקנדה אוסרים על יקבים ביהודה ושומרון לציין על תוויות הבקבוקים כי הם יוצרו בישראל. זאת מאחר ומבחינת החוק הקנדי, מה שנמצא מעבר לקווי 67' הוא אינו בריבונות ישראלית. מנכ"ל יקב פסגות: "דווקא קנדה שאין לה שום שורשים, לא מכירה בזכותו של יהודי לחיות ולגדל כרמים בנחלת אבותיו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/07/17 09:55 יט בתמוז התשעז

חרם היין של קנדה על ישראל
בקנדהלא רוצים יין מיו"ש. יקב ישראלי, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

מוצרים של יקב שילה בבנימין ויקב פסגות לא ישווקו בקנדה אם יהיה רשום עליהם שהם יוצרו בישראל, כך עולה ממכתב ששיגרה רשות היין והאלכוהול בקנדה לשני היקבים.

רשות היין בקנדה היא בבעלות ממשלתית ומשמשת כיבואן הבלעדי והרשמי של יין ואלכוהול והסמכות הבלעדית לשיווק ומכירת יין ברחבי המדינה. לטענתה, על פי חוק ממשלת קנדה לא מכירה במוצרים שיוצרו מעבר לגבולות 67' כמוצרים שיוצרו במדינת ישראל, לרבות רמת הגולן ומזרח ירושלים.

המכתב שנשלח ליקבים

המכתב שנשלח ליקביםצילום: ללא קרדיט

הבעלים של יקב פסגות יעקב ברג, התייחס הבוקר (חמישי) לדברים ואמר: "שבנו הביתה למולדתנו, למקום בו אבותינו הכינו יין ואנו ממשיכים באותו המקום בדיוק את אותה מסורת עתיקת יומין. מדהים שדבר זה מוגדר ע"י ממשלת קנדה כלא חוקי".

לדבריו, "אנו חיים כאן ביו"ש מתוקף זכותנו ההיסטורית. דווקא קנדה, מדינה שקמה וצמחה תוך שהיא כובשת ומחריבה את מולדתו של עם אחר ושאין לה שום שורשים או תוקף היסטורי לקיומה שם לא מכירה בזכותו של יהודי לחיות ולגדל כרמים בנחלת אבותיו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן