חנין זועבי הודיעה: לא אתמודד בכנסת הבאה

ח"כ חנין זועבי מבל"ד הודיעה כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-21: "להשתיק את קולי והניסיונות לפסול אותי היו עבורי ציון 'טוב מאוד' שניתן לי מטעם כל אלה נגדם אני נלחמת". אמרה חברת הכנסת שהשתתפה במשט המרמרה

חדשות כיפה גלעד כהן 05/01/19 18:37 כח בטבת התשעט

חנין זועבי הודיעה: לא אתמודד בכנסת הבאה
פורשת | ח"כ חנין זועבי, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ח"כ חנין זועבי אמרה היום (שבת) בישיבת הוועד המרכזי של בל"ד כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-21. "מדובר ברגע שבו נהוג לסכם תקופה, לעשות חשבון נפש ולהביט אל העתיד", אמרה זועבי. "לא אחלק לעצמי ציונים. היו מי שהעריכו ואף תמכו במעשיי ובמה שייצגתי והיו רבים יותר ששנאו ונלחמו בי ובדעותיי. באהדה ובשנאה לא שלטתי, (ועוד פחות בקנאה ובמלחמה אישית סמויה מין העין). בדבר אחד שלטתי: שלא אשאיר אף אחד אדיש למה שאני מייצגת." אמרה חברת הכנסת.

זועבי סיפרה שהיא גאה בכך שלא היה ניתן להשתיק את קולה ושלא היה ניתן לפסול אותה. "רצח האופי, ההסתה המתמשכת, הניסיון – חלקו גלוי, חלקו נסתר - הבלתי נלאה והבלתי נפסק להעלים אותי, להשתיק את קולי, לעוות את דעותיי ואף את דמותי, לפסול אותי, ולהרחיק אותי מהזירה הפוליטית, היו עבורי ציון 'טוב מאוד' שניתן לי מטעם כל אלה נגדם ונגד דעותיהם אני נלחמת".

ח"כ ג

ח"כ ג'מאל זחאלקה | גם הוא עזבצילום: Hadas Parush/Flash90

כזכור, בשנת 2010 השתתפה חברת הכנסת זועבי במשט "המרמרה". המשט שיצא מטורקיה לכיוון רצועת עזה. על פי הצהרת מארגניו ומשתתפיו מטרת המשט הייתה הומניטרית: להעביר ציוד הומניטרי לתושבי הרצועה ולעורר את דעת הקהל העולמית לנושא. לעומת זאת, עמדת ישראל הייתה כי מטרתו האמיתית של המשט היא תמיכה בטרור החמאס באמצעות התגרות שנועדה לקעקע את זכותה של ישראל להילחם בטרור ובדרך זאת לסייע למאבקו, מאחר שהמצב ההומניטרי ברצועת עזה טוב, בין השאר, משום שניתן להעביר סיוע הומניטרי דרך מעברי הגבול היבשתיים עם ישראל ומצרים.

כזכור, לוחמי שייטת הגיעו אל המשט על מנת לעצור את כניסתם לעזה, אך במהלך ההשתלטות על האונייה הגדולה ביותר, "מאווי מרמרה", התרחש עימות אלים. חלק מהנוסעים תקפו את החיילים באלות, מוטות ברזל, סכינים, ולטענת צה"ל גם רימוני הלם, בקבוקי תבערה, וירי מאקדחים שנחטפו מהחיילים. נוסעים אף חטפו חלק מהחיילים. החיילים פתחו באש לעבר התוקפים, הרגו 9 מנוסעי האונייה ופצעו 20. 10 מחיילי צה"ל נפצעו, בהם שניים שנפצעו קשה. רוב ההרוגים והפצועים זוהו עם ארגון IHH או עם ארגונים אסלאמיים טורקיים.

"'מאווי מרמרה'" לא הייתה שם של אונייה או של הפלגה פוליטית, אלא הייתה כותרת למאבק שאותו הייתי חייבת לנהל, ויש לנהל באופן יומיומי נגד ההתייחסות והעשייה הקולוניאליסטית", הוסיפה. לא פחות גאה אני במפלגה שלי, בל"ד, בשל חזונה". אמרה היום ח"כ זועבי


זועבי סיכמה: "ברגע זה של חיי, אחרי עשר שנים גדושות, אני מרגישה שהגיע הזמן להודות ולשנות את המקום, אולם לא את הדרך; לחזק את המודל של בל"ד, למען דור פלסטיני חזק יותר".

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" התנועה הציונית הגדולה בישראל אמר על עזיבתה של חנין זועבי כי: "זהו יום שמח לאזרחי ישראל הערבים ולאוכלוסיה הפלסטינית ביהודה ושומרון. הערבים החיים בארץ ישראל הם ברי המזל הגדולים ביותר במזה"ת. כולם יודעים זאת. ובכל פעם שחנין זועבי פעלה נגד מדינת ישראל, מעשה זה הפחיד את הערבים ברי המזל, אשר אלוהים ברך אותם לחיות תחת מדינת היהודים. והם הראשונים שפחדו בלבם מחנין זועבי שחס ושלום עלולה להצליח. כל הערבים בעולם יעדיפו לחיות תחת היהודים מאשר תחת הערבים. זו עובדה."