"חמול על מעשיך": ראובן שמרלינג הי"ד הובא למנוחות לקול שירתו את תפילת יום הכיפורים

כאלף איש ליוו את ראובן שמרלינג הי"ד מאלקנה, שנרצח בבית העסק שלו בכפר קאסם. ברקע הלוויה נשמעה הקלטה של שמרלינג עצמו, בתפילת יום הכיפורים. בנו שי ספד לו: "אבא, מי חלם שהחיה עם חרב תהרוג ותסקול אותך?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/17 16:52 טז בתשרי התשעח

"חמול על מעשיך": ראובן שמרלינג הי"ד הובא למנוחות לקול שירתו את תפילת יום הכיפורים
הלוויתו של ראובן שמרלינג, צילום: צילום מסך

למעלה מאלף בני אדם השתתפו במסע הלוויתו של ראובן (מוטי) שמרלינג בן ה-70 שנרצח בערב חג הסוכות בפיגוע בכפר קאסם.

https://youtu.be/WaqGbIsBwdo

המשפחה הקרובה והחברים הגיעו לישוב אלקנה כשהם לבושים בחולצות יום ההולדת שהוכנו למסיבה שתוכננה בטרם נודע על הרצח המזעזע. בהלוויה משתתפים חברי כנסת, תושבים, קציני צה"ל וחברים.

הבן, שי ספד לאביו ואמר: "אבא, כולנו יודעים איזה איש חסד היית. כמה תמים היית בחיים שלך. האמנת לכל אדם, גם כשהוא רימה אותך. לא הבנתי איך זה אפשרי. אמרת שמה שצריך לקרות יקרה. איזה חסיד היית. אמרת בתפילה: בראש השנה ייכתבון וביום הכיפורים ייחתמון. מי יחיה ומי ימות. מי בחרב ומי בחיה. מי בחניקה ומי בסקילה'. אבא, מי חלם שהחיה עם חרב תהרוג ותסקול אותך?".

"היינו צריכים להיות עכשיו בחגיגות השבעים שלך, וכמו שכתבנו על החולצות שהוכנו לך 'שתישאר צעיר לנצח'. אלוקים, אנא שמור על אבא ותן כוח לאמא ולכל המשפחה".

ראובן שמרלינג

ראובן שמרלינגצילום: באדיבות המשפחה

נכדתו הדר סיפרה על הסבא שהיה: "סבא זה לא נתפס. אנחנו יושבים אצלכם בחג. מחכים שתניף את אחד הילדים קטנים. אתה כמו דוד המלך שנולד ומת באותו היום. גם אתה דמות מרשימה כמוהו, אבל אתה שלנו. בנסיעות לים, השירים שהמצאת, באוכל, הביחד שלך ושל סבתא. אני אוהבת לתאר אנשים לפי העיניים שלהם. את שלך אי אפשר לתאר חוץ מזה שהן הכי יפות בעולם. נתת לכל אחד את התחושה שהוא הכי טוב בעולם. העיניים שלך ילוו אותנו בכל שלב שנעבור בחיים".