"חמאס מסוגל לשגר בחמש דקות את מה ששיגרו לאורך כל 'צוק איתן'"

מנהיג ארגון הטרור העזתי ברצועה, יחיא סינוואר, התייחס למקרה שבו לא תושג הסדרה עם ישראל, "חמאס יכול לגרום לאזעקות בגוש דן לפעול במשך חצי שנה ברציפות". לדבריו, "יש התקדמות בסוגיית האסירים והחיילים, אבל היא נפרדת מההסדרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/18 07:57 יט באלול התשעח

"חמאס מסוגל לשגר בחמש דקות את מה ששיגרו לאורך כל 'צוק איתן'"
מחבל חמאס, צילום: פלאש 90

ראש ארגון חמאס בעזה, יחיא סינוואר, שוחח הלילה (חמישי) עם עיתונאים ברצועה וסיפק שורת הצהרות על הסכם הרגיעה המתגבש עם ישראל וההשלכות שיהיו לפיצוץ השיחות על הנעשה בדרום וביתר חלקי הארץ.

"חמאס יכול לגרום לאזעקות בגוש דן לפעול במשך חצי שנה ברציפות", אמר ולמרות שטען כי לארגונו אין רצון להיכנס לעימות צבאי ציין כי הם מסוגלים "לשגר בחמש דקות את מה ששיגרו לאורך כל 51 ימי הלחימה ב'צוק איתן'".

בישראל התבטאו לאחרונה רבות כי לא תהיה כל הסדרה לפני פתרון סוגיית החטופים הישראלים בעזה, לרבות הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד. סינווארלעומת זאת התעקש לעשות הפרדה בין שני הנושאים, "יש התקדמות בסוגיית האסירים והחיילים, אבל היא נפרדת מההסדרה".

מנהיג ארגון הטרור אף שיגר איום לעבר הרשות הפלסטינית שלפי דיווחים שונים מתנגדת להסכם הרגיעה עם ישראל ומנסה לטרפד אותו, "אם הרשות הפלסטינית תטיל סנקציות על רצועת עזה, זאת תהיה שבירת כללי המשחק - ונגיב בהתאם".