ח"כ סמוטריץ' על הפינוי בנתיב האבות: "נכשלתי. סליחה"

חבר הבית היהודי שהיה מיוזמי חוק ההסדרה התנצל על כך שגם אחרי עמונה הוא וחבריו לא הצליחו למנוע את מראות הפינוי, "עשינו המון בחוק ההסדרה כדי שזו תהיה הפעם האחרונה אבל את הפעם הזו לא הצלחנו למנוע. סליחה".

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/11/17 12:55 יא בכסלו התשעח

ח"כ סמוטריץ' על הפינוי בנתיב האבות: "נכשלתי. סליחה"
המבנה ההרוס בתום הפינוי, צילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

מאות שוטרים פינו היום (רביעי) את מבנה הנגרייה שבשכונת נתיב האבות ובהתמודדות עם מאות המתבצרים במקום. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי-הבית היהודי צייץ בנושא ולקחת,  לפחות את חלק מהאחריות, עליו.

"נכשלתי. סליחה", הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו והוסיף, "עשינו המון בחוק ההסדרה כדי שזו תהיה הפעם האחרונה אבל את הפעם הזו לא הצלחנו למנוע. סליחה".

חברו לסיעה,שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל בחר להצביע על אשמים מבחוץ, "החלטת בג"ץ של השופטת נאור להריסת הבתים בנתיב האבות בגוש עציון זוהי מידת סדום. זוהי פסיקה ללא חמלה ושוב מאבד בית משפט העליון את האמון של חלק גדול מהציבור".

מוקדם יותר סיימו כוחות מג"ב לפנות את המבנה הראשון שאותו הורו שופטי בג"ץ לפנות ולהרוס. יתר המבנים, 15 בתי המשפחות, צפויים לעבור הליך דומה בחודש מארס 2018. עם זאת יתכן ולפחות שישה בתים יינצלו ויוסדרו לאחר שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט הציע אתמול לחזור למתווה הניסור שבמסגרתו חלק קטן מהבית ינוסר אך הבית עצמו לא ייהרס.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי, קבל על כך שמתווה הניסור לא התקבל עד כה ואמר כי "ביום כ"ט בנובמבר בה התקבלה ההחלטה ההיסטורית באו"ם על הקמת מדינה יהודית, אנו רואים מראות חורבן והרס.הכאב גדול". לדבריו, "ההחלטה האחרונה שניתנה בבג"ץ בה נפסל מתווה ניסור הבתים, הינה חסרת שחר , זכויותיהם של תושבי נתיב האבות פשוט נגדעו. ליבי עם תושבי נתיב האבות וכאבי על ההרס המיותר כל כך".

במועצת יש"ע כינו את הפינו "מיותר" ואמרו: "כואב לראות את ההרס המיותר בנתיב האבות. פסיקת בג"ץ בנושא זה היא עוולה מוסרית. איום ההריסה תלוי ועומד מעל עוד מבנים בשכונה. אנו דורשים מממשלת ישראל לפעול בדחיפות ולעשות כל אשר לאל ידה על מנת להסדיר את שכונת נתיב האבות ולמנוע מראות קשים כאלו בהמשך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן