ח"כ סמוטריץ' בקבוצת וואטסאפ של הבית היהודי: "בקיצור, נפתלי מתעקש לפלג את הימין"

על רקע הצהרתו של יו"ר הבית היהודי, לפיה הוא לא מוכן יותר לשריין מקומות לחברי תקומה, תוקף ח"כ סמוטריץ' באחת מקבוצות הוואטסאפ של המפלגה וטוען כי הם מעולם לא שוריינו, "איתנו היה הסכם לריצה משותפת. מותר לכם לומר שאתם לא רוצים לרוץ איתנו גם בבחירות הבאות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/07/17 13:22 ט בתמוז התשעז

ח"כ סמוטריץ' בקבוצת וואטסאפ של הבית היהודי: "בקיצור, נפתלי מתעקש לפלג את הימין"
מבקש לדייק בטרמינולוגיה. סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

על רקע הכרזתו היום (ראשון) של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, כי במערכת הבחירות הקרובה לא יהיו שריונים לחברי תקומה, מנסה ח"כ בצלאל סמוטריץ' להעמיד דברים על דיוקם, תוך שהוא מאשים את בנט בכך שהוא פשוט לא רוצה אותם איתו באותה רשימה.

כתגובה על הקלטת השר בנט שדיבר בראיון תקשורתי על ביטול השריונים לתקומה, הגיב ח"כ סמוטריץ' בקבוצת וואטסאפ בשם "הבית היהודי הבית החברתי": "בקיצור, נפתלי מתעקש לפלג את הימין...חבל אבל אם זה מה יש אז זה מה יש".

כשאחד מחברי הקבוצה הזכיר את המונח שריון, ניסה חבר תקומה להעמיד דברים על דיוקם, "שריונים לאיחוד הלאומי לא יהיו ולא היו. שריונים היו לינון מגל ולאלי אוחנה". לטענתו, החיבור בין הבית היהודי לא היה בעזרת שריונים אלא באמצעות ריצה משותפת, "איתנו היה הסכם לריצה משותפת כמו שמקובל בין מפלגות. ביבי לא שריין את ליברמן כשהם רצו יחד בוז' לא שריין את ציפי ובנט לא שריין אותנו".

בהמשך הוא כתב: "מותר לכם לומר שאתם לא רוצים לרוץ איתנו גם בבחירות הבאות אבל בואו נשמור על טרמינולוגיה נכונה. בקיצור נרוץ לבד ונישאר חברים"

כשהוא נשאל מדוע שלא יתמודדו במסגרת הפריימריז "כמקובל כמו בכל מפלגה", הוא ענה: "ממש לא בכל מפלגה. כמקובל אצלכם ובעוד שתי מפלגות. רוב המפלגות כבר הבינה את חסרונותיה של שיטת הפריימריז. אין לי כמובן עניין להתווכח או לשכנע בנקודה הזו. מכבד את שיטת הבחירה שלכם. לנו יש אחרת אני בוחן לפי התוצאות ודי מרוצה מהבחירה שלנו"

מוקדם יותר התראיין בנט לתכניתם של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב', שם אמר כי ברשימת המפלגה לבחירות הקרובות, יהיו רק כאלה שיתמודדו בפריימריז. "אני רוצה בהחלט לפתוח את המפלגה להרבה מהשכבות במדינת ישראל", הקדים ואמר בנט, "מסורתיים חילוניים, דרוזים גם ערבים שהם ציונים, יש כאלה לא המון אבל לא מעט איילת שקד כדמות חילונית היא דוגמא והייתי רוצה עוד שלושה ארבעה מסוגה".

על חברי תקומה הוא אמר, "שיתמודדו בפריימריז. ברוכים הבאים. אין פה משהו אידיאולוגי. אני פשוט אומר בצלאל אורי, אני מאוד מעריך אתכם,  אתם גם אנשים שבסך הכל להערכתי יצליחו בפריימריז - שיתמודדו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן