ח"כ סמוטריץ בפניה למנדלבליט: "פרק עמותות העוברות על חוק הכשרות"

חבר הכנסת מהבית היהודי טען במכתב ששיגר ליועמ"ש כי ישנם גופים אשר מנפיקים לבתי עסק תעודות המעידות על כשרות המקום, "מציאות בה יש דריכה ברגל גסה על החוק". השגחה פרטית: "תקליט שבור. חיזוק מונופול הכשרות ורדיפה אחר אלו שמקדמים כשרות הלכתית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/10/17 14:55 ב בחשון התשעח

ח"כ סמוטריץ בפניה למנדלבליט: "פרק עמותות העוברות על חוק הכשרות"
מעוניין לסגור עמותות המספקות תעודות כשרות. סמוטריץ, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר היום (ראשון) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בו הוא ביקש ממנו לפעול נגד הגופים שמנפקים לעסקים תעודות המעידות על כשרותם, ובכך לטענתו הן עוברות על חוק הונאה בכשרות.

סמוטריץ' ציין בפנייתו לאביחי מנדלבליט כי גם לאחר שבג"ץ דחה את הדרישה לבטל את חוק איסור הונאה בכשרות, "ישנם גורמים שמבזים את מערכת אכיפת החוק ומנפיקים עבור מסעדות שונות תעודת הצהרה המתייחסת לכשרות המזון במקום  ובסוף ההצהרה אף מחתימים רב שמאשר את ההצהרה ואת הפיקוח עליה ע"י צוות שהוכשר ע"י לשם כך".

"למותר לציין", המשיך חבר הבית היהודי "כי מצג זה הינו מצג כשרותי לכל דבר ועניין, וככל שתעודות ההצהרה מונפקות ע"י עמותה פרטית או עסק פרטי לכשרות אלטרנטיבית הינה בניגוד גמור לחוק איסור הונאה בכשרות".

לדבריו, "מציאות בה יש דריכה ברגל גסה על החוק ועל פס"ד של בג"ץ הינה מצב בלתי נסבל במדינת חוק, ולכן אבקשך להורות על טיפול מחמיר בנושא של גורמי האכיפה השונים, לרבות בדיקת הגשת בקשה לפירוק עמותות העוברות על החוק". לסיום הוא הפנה את היועמ"ש למכתב ששלח אליו לפני כחצי שנה ובו דרש את הסדרת "הגשת כתבי אישום כנגד עברייני כשרות".

מי שעשויים להיפגע ואף להיסגר, במידה ומנדלבליט ישתכנע מח"כ סמוטריץ', זה ארגון 'השגחה פרטית'. בתגובה למכתב שנשלח ליועמ"ש הם אמרו: "עצוב לראות שכמו תקליט שבור, יש גורמים שבמקום לפעול במרץ לשיפור רמת הכשרות בישראל ע"י פתיחת השוק לתחרות – עושים ככל יכולתם כדי לחזק את מונופול הכשרות הכושל והמכשיל, ולרדוף את אלו שמקדמים בשטח כשרות הלכתית, איכותית ונקייה מאינטרסים פסולים ופוליטיקה. מה שחסר לנו בישראל זה שינוי בסיסי בצורה שבה שירותי הכשרות בישראל ניתנים, ולא הנצחת המציאות העגומה שמאפיינת את תחום הכשרות כיום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן