ח"כ סמוטריץ' בעד חוק המרכולים: "בכלל לא משניא את השבת"

חבר הבית היהודי שבר את שתיקת חבריו לסיעה בנושא החוק שמעורר סערות ומחלוקת וציין כי "לתת לכל אחד לקבוע אם לפתוח את העסק שלו בשבת, זה כמו לתת לכל אחד לקבוע אם לקדוח חור בתא שלו בספינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/01/18 11:59 כא בטבת התשעח

ח"כ סמוטריץ' בעד חוק המרכולים: "בכלל לא משניא את השבת"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאור סימון חוק המרכולים על ידי הליכוד והסיעות החרדיות כמטרת על שחייבת להתבצע השבוע, בבית היהודי ממעטים להתבטא בנושא. מי שהחליט לשבור שתיקה היום (שני) הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ'

"חוק המרכולים וחקיקה דתית בכלל לא משניאים את השבת והיהדות על הציבור הישראלי", הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

לדבריו, "מה שמשניא זה קמפיין שנאה ציני שמוביל הפלג הקיצוני בציבור החילוני בסיוע פוליטיקאים חסרי אחריות ותקשורת אולטרה-חילונית. ולא, הם לא צריכים תירוצים בשביל הקמפיינים שלהם. הם עושים את זה עם ובלי חקיקה דתית".

עוד כתב סמוטריץ' כי "אחרי הכל, ולמרות קמפיין השנאה השקרי הזה, הרוב המוחלט של הציבור אוהב את היהדות ואת השבת ורוצה שמדינת ישראל תיראה ותתנהג כמו מדינה יהודית. את הרעש עושה מיעוט קטן קיצוני וקולני. מציע מכולנו לא להיבהל יותר מידי".

סמוטריץ בעד חוק המרכולים

סמוטריץ בעד חוק המרכוליםצילום: צילום מסך

בשבוע שעבר התייחס שר החינוך נפתלי בנט לחוק המרכולים ואמר כי מדובר בחוק פופוליסטי, למרות שהוא ככל הנראה לא מתכוון להתנגד לו, "ישנה התרופפות מסוימת וכל אחד מנסה לאגור נכסים במהרה ולקדם חוקים פופוליסטיים כמו חוק עונש מוות וחוק המרכולים".

סמוטריץ' לא הסכים עם יו"ר סיעתו ובציוץ נוסף ציין כי "לתת לכל אחד לקבוע אם לפתוח את העסק שלו בשבת זה כמו לתת לכל אחד לקבוע אם לקדוח חור בתא שלו בספינה. מי שפותח פוגע בצביון היהודי של כל המדינה, פוגע ביכולת התחרות ההוגנת של מי שלא רוצה לפתוח ומאלץ אותו לבחור בין שמירת שבת לפרנסה, פוגע בשוויון הזדמנויות בעבודה של שומרי השבת, ועוד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן