ח"כ מועלם בהודעה פנימית: "אם יתברר שבשוגג נעשו דברים שלא על פי ההלכה הענין יתוקן"

חברת הבית היהודי התכתבה עם אחד מרבני הציונות הדתית והסבירה לו את עמדתה ביחס להופעתה בכנס בשבת, "בלשכת עורכי הדין חברים עורכי דין דתיים רבים. מברור שערכתי נאמר לי שהכנסים תמיד מאורגנים ומתאימים לשבת על כל המשתמע מכך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/17 17:10 טו בכסלו התשעח

ח"כ מועלם בהודעה פנימית: "אם יתברר שבשוגג נעשו דברים שלא על פי ההלכה הענין יתוקן"
בסוף המראיינים הסכימו איתה. מועלם רפאלי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי התייחסה היום (א') לראשונה לכנס שבו הופיע בשבת ובתכתובת שניהלה עם אחד הרבנים היא הבהירה את השתלשלות העניינים והבטיחה כי תבדוק את הנושא לעומק.

"קדושתה של השבת היא אבן יסוד בחיי הפרט ובחיי האומה והיא מקור הברכה לעם ולאדם", כתב מועלם והוסיפה כי בכל שנותיה כנבחרת ציבור היא הופיע בוהרצתה בפני קהל בשלל נושאים ומגוון מקומות.

לצד זה היא ציינה כי "בדרך כלל הכנסים הללו מתקיימים בימות החול, וגם אם הם מתקיימים בשבת ההתנהלות בהם היא כפי שמתנהל אירוע ציבורי בשבת במקום ציבורי".

לדבריה, "לשכת עורכי הדין שחברים בה חברים דתיים וחילוניים הזמינה אותי להשתתף בכנס באילת כפי שעשיתי כבר בעבר. הפעם ביקשו שאשתתף ואתארח  בשיחה של אחד על אחד בשבת אחרי התפילה. בלשכת עורכי הדין חברים עורכי דין דתיים רבים ומברור שערכתי נאמר לי שהכנסים תמיד מאורגנים ומתאימים לשבת על כל המשתמע מכך".

יו"ר סיעת הבית היהודי סיפרה כי שיחתה "עסקה בנושאים של  זהות יהודית, ערבות הדדית, צה"ל והערכים שמובילים אותו, ארץ ישראל והחברה הישראלית והקשר ליהודי התפוצות".

בהמשך היא אמרה שלא תיארה איזו סערה תחולל הופעתה בפאנל, "לאחר השבת שלוותה בתפילות, סעודות שבת, ושיחות ראיתי פרסומים כאילו הופעתי הייתה כרוכה בחילול שבת. ולא היא. כל פעילות השבת הייתה תוך שמירה על ההלכה ועל הדרך בה נוהג ציבור דתי שנמצא בשבת בבתי מלון".

עם זאת היא הבהירה כי "לאור הפרסומים בענין השתתפותי בכינוס וחשש שמא נעשו דברים שלא על פי ההלכה אבדוק שוב את ההבטים הציבוריים וההלכתיים הנובעים מהשתתפות בכנסים מהסוג הזה.  אם חלילה יתברר שבשוגג נעשו דברים שלא על פי דעת ההלכה הענין יתוקן".

לסיום כתבה ח"כ מועלם כי "כשם שהתורה וחז"ל הקפידו על שמירת שבת כן הם הקפידו לדון אנשים רק על סמך עדות נאמנה ושמיעת כל הצדדים. כך צריך להיעשות גם בעניין הזה, ועם כל הכבוד לרשתות החברתיות הן אינן בית דין ופוסקי הלכה".

ח.  אהבת התורה, השבת הארץ והאדם - על כל המשתמע מכך הם נר לרגליי ומצפן לחיי האישיים ולשליחותי הציבורית.