ח"כ יוגב ל'כיפה': "יש לפגוע בראשי החמאס"

חבר הבית היהודי, ששימש בעבר כראש מטה אוגדת עזה, משוכנע שהגיעה העת להחריף את תגובות ישראל לאיומים מדרום, "אין בראשי החמאס של היום שום יתרון". ומה דעתו על אמירת שרת המשפטים בנושא החזרה לגוש קטיף?

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/05/18 17:08 יד בסיון התשעח

ח"כ יוגב ל'כיפה': "יש לפגוע בראשי החמאס"
מוטי יוגב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי וחבר ועדת החוץ והביטחון אמר היום (שני), על רקע החשש מהסלמה ברצועת עזה, כי אם איום עפיפוני התבערה יימשך על יישראל לפגוע בראשי חמאס. בנוסף הוא התייחס לדברי השרה שקד על כך שהיא אינה חולמת על שיבה לגוש קטיף.

"תמיד עבדנו גם בהגנה וגם בהתקפה", אמר ל'כיפה' מי ששימש כראש מטה אוגדת עזה במשך 7 שנים ל'כיפה' וציין כי "בהגנה מגנים ובהתקפה מנצחים".

לדברי אלוף המשנה במילואים, "כל הפיתוחים הטכנולוגיים שנועדו לעצור את המנהרות וכעת את העפיפונים זה מצוין וכך צריך לפעול גם בהתקפה. אם קבענו שחמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה אז צריך לפגוע בו כפי שצה"ל מגיב כעת ואם צריך אז גם לפגוע בראשי החמאס ולא לאפשר מצב שבו באמצעים כל כך פשוטים יוצרים נגדנו איום כזה".

שדה חיטה שנשרף ליד סעד בעקבות עפיפון תבערה

שדה חיטה שנשרף ליד סעד בעקבות עפיפון תבערהצילום: כרמל הלפרין

חבר הבית היהודי שיבח את התנהלות צה"ל אל מול העימותים עם ארגוני הטרור ואזרחי רצועת עזה, אך הבהיר כי הגיע הזמן לעלות מדרגה, "צה"ל עובד נכון מאוד בסיטואציה המורכבת כל כך שבה המונים מוסתים על ידי חמאס להסתער ולמות על הגדר. צה"ל פועל בצורה חכמה מרוסנת ומדויקת. אין סיבה לאפשר לעפיפון שנפל על שדה ולא על בני אדם או על רחפן שנחת בשטח פתוח ולא על גן ילדים לגרום לנו נזק. צריך לפעול באופן שיכאב וירתיע. אנחנו צריכים להודיע שאם יימשכו האיומים והניסיונות האלה אנו נפגע בראשי חמאס.

יוגב הוסיף כי אין למנהיגי ארגון הטרור מעזה כל ערך וחשיבות בייצוב המצב האזורי, "אין בראשי החמאס של היום שום יתרון. הם אינם משרתים את תושבי הרצועה אלא רק מלחמה בישראל. בעבר חשבנו שהם יחזיקו את הרצועה כפי שנהוג לחשוב בישראל שהרשות הפלסטינית עושה ביהודה ושומרון, דעה שאני אישית לא מחזיק בה וחושב שצריך לבטל גם את הרשות הפלסטינית". לדבריו, "הגיעה העת לחשוב גם באיום פיזי על ראשי החמאס דבר שירתיע אותם מאוד ויוביל אותם למנוע פעולות, כדוגמת העפיפונים, נגד ישראל".

על הסבירות שהעימות הנוכחי ברצועה יגלוש למבצע צבאי נרחב הוא אמר כי "שני הצדדים לא מעוניינים במלחמה. הצד השני מכיוון שהעליונות שלנו היא מוחלטת והוא עוד זוכר את תוצאות צוק איתן וגם אנחנו. צריך לקחת בחשבון שיתכן ותהיה הסלמה. אנחנו צריכים להיות מוכנים למלחמה כפי שכתוב בחדר המלחמה של יחידת מגלן: "הערב תפרוץ מלחמה". גם אם אין לנו רצון לזה, תמיד צריך להיות מוכנים למלחמה".

קורא לעזרתה של השרה. יוגב ושקד

לא התרגש מדברי שקד על גוש קטיףצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

עוד הוא אמר כי לדעתו יש למוטט את חמאס ו"לאזרח" את רצועת עזה, אך סייג ואמר שהדבר נתון להסכמה לאומית, "מלחמה בעזה היא דבר מורכב מאוד. היעד צריך להיות הכרעת החמאס. החזון צריך להיות עזה אזרחית. אני סבור שהחזרה לעזה היא בגדר חזרה לארץ ישראל, אך זה נתון לעמדה הכללית של הציבור בישראל ולהסכמה הלאומית שלו. בסופו של דבר ניאלץ להכריע את החמאס, אם נרצה או לנרצה.

לסיום, התייחס חבר הבית היהודי לדברים שאמרה בשבוע שעבר חברת מפלגתו, השרה איילת שקד, בנוגע לכך שהיא אינה חולמת על בנייה מחדש של גוש קטיף ו"לא חושבת שהיום צריך לבנות את היישובים שם".

לדבריו, "המילה 'היום' היא מילת המפתח. עזה היא חלק מארץ ישראל ותמיד היא הייתה האזור היותר מאתגר, גם בתקופת שמשון וגם בימי דוד המלך, והיא נותרה אזור מאתגר לכיבוש, שליטה והתיישבות בו. ההתיישבות בחבל קטיף הייתה מדהימה התושבים הצליחו להצמיח מחולות את הדברים הכי טובים ומתקדמים בעולם. יש לנו חלום אך הוא חייב להיות חלום כלל ישראלי ואי אפשר לחזור כשהחולמים הם במיעוט. כרגע נותר לשמר את החלום ויום יבוא ונחזור לשם".