ח"כ גואטה: "בראש השנה ייקבע אם אחזור"

ח"כ יגאל גואטה קיבל שיחה בהפתעה והודיע למאזיני רדיו 'קול חי': "אני אמשיך לעשות הכל בשביל תנועת ש"ס. ש"ס זה הבית שלי". מכל מפלגות השמאל הביעו צער על פרישתו של חבר הכנסת בשל הביקורת בציבור החרדי על השתתפותו בחתונה של קרוב משפחה מקהילת הלהט"ב

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/17 17:06 כב באלול התשעז

ח"כ גואטה: "בראש השנה ייקבע אם אחזור"
שמע לביקורת והתפטר. ח"כ גואטה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ יגאל גואטה מש"ס התפטר הבוקר (רביעי) מתפקידו בכנסת, על רקע הביקורת שהושמעה נגדו לאחר שפרסם כי השתתף בחתונה של זוג מהקהילה הלהט"בית. אמש קראו שלושה רבנים בכירים בעולם התורה הספרי כי על גואטה להתפטר, לאחר שסיפר בראיונות לכלי התקשורת שהוא נכח בחתונה של שני גברים, שאחד מהם היה אחיינו.

בראיון בהפתעה שערך עימו מנחם טוקר ברדיו 'קול חי הסכים גואטה לומר כי: "אני אמשיך לעשות הכל בשביל תנועת ש"ס. ש"ס זה הבית שלי". כשנשאל האם ההתפטרות שלו היא סופית או שבעוד יומיים שלושה הלחץ ישפיע ענה: "בראש השנה ייקבע אם אחזור".

במכתב ההתפטרות שהגיש ליו"ר התנועה, השר אריה דרעי, הוא כתב כי הוא מודה לו על האמון שנתן בו, אך החליט להתפטר מתפקידו. גואטה הבהיר כי הוא ימשיך לתמוך בתנועה בהנהגתו של דרעי ויעזור לה ככל שיוכל ויידרש.

חברי כנסת רבים במפה הפוליטית ובעיקר בצידה השמאלי, הביעו צער ואכזבה על פרישתו של ח"כ גואטה ובעיקר על הסיבה שבגללה פרש.

ח״כ יאיר לפיד צייץ בטוויטר: "גואטה ח״כ מצוין וחבר. עצוב שבישראל 2017 ח״כ נאלץ לסיים את תפקידו בגלל שהשתתף בחתונה של שני אנשים שאוהבים אחד את השני". 

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני בתגובה להתפטרותו של ח"כ יגאל גואטה: "אני קוראת לח"כ יגאל גואטה לחזור בו מהתפטרותו מהכנסת כי השתתף בחתונת אחיינו ההומו. ולשר אריה דרעי אני קוראת לא לקבל את ההתפטרות. זמן טוב להיזכר שכל אדם נולד בצלם".

ח"כ יעל גרמן(יש עתיד) אמרה על התפטרות ח"כ גואטה: "התפטרותו של ח"כ הכנסת גואטה היא מצערת ומבישה. שוב אנו עדים שחברי כנסת לא מקבלים החלטות על פי צו מצפונם אלא על פי לחץ פוליטי. גואטה השתתף באירוע משפחתי אישי ובחר לקדש את הערכים היהודים העליונים ביותר בינהם "ואהבת לרעך כמוך", הייתה זו הזדמנות של שותפיו הפוליטיים והאידיאולוגיים לתת שיעור בגדולה ואהבת חינם במקום בשנאת חינם, הזדמנות שפספסו בגדול והוא נאלץ לשלם את המחיר המחפיר".